کره جنوبی و انگلیس پیش از برگزیت برای تجارت آزاد مذاکره می کنند

    کد خبر :554252

کره جنوبی برای حفظ تجارت با انگلیس سعی دارد پیش از خروج آن از اتحادیه اروپا توافق و تصویب پارلمان انگلیس برای قرارداد تجاری آزاد میان دو کشور را کسب کند.

به گزارش  بازتاب به نقل از رویترز، به گفته وزارت بازرگانی کره جنوبی، مقامات سئول و انگلیس توافق کرده‌اند پیش از خروج انگلیس از اتحایه اروپا قرارداد تجاری آزاد جداگانه ای را با یکدیگر به امضا برسانند.

طبق بیانیه وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی این توافق به این کشور کمک می‌کند از شک و تردیدهای تجاری خود بکاهد و بر پایه رابطه تجاری که با اتحادیه اروپا دارد رابطه تجاری خود با انگلیس را نیز حفظ کند.

این قرارداد شامل به صفر رسیدن تعرفه‌های صادرات کره جنوبی به انگلیس است. این صادرات مواردی مانند قطعات خودرو و خودرو را شامل می‌شود.

عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر در هر صورت لغو خواهد شد.

وزارت بازرگانی کره جنوبی گفته است: این کشور به دنبال آن است که تأیید پارلمان انگلیس و تصویب این قرارداد تجاری توسط آن را تا پیش از ۳۱ اکتبر به دست آورد.

بنا بر گفته اتحادیه تجارت بین المللی کره جنوبی، صادرات این کشور به انگلیس در سال ۲۰۱۸ حدود ۶.۴ میلیارد دلار بوده است که ۱.۰۵ درصد از کل صادرات این کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید