ایران از ماس نتیجه تلاش های اروپا در مورد برجام را می خواهد

    کد خبر :554037

رسانه های آلمان با اشاره به سخنان امروز وزیر خارجه ایران اعلام کردند که این کشور خواهان ارائه نتیجه اقدامات انجام گرفته در مورد برجام از سوی «هایکو ماس» است.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در حالی قرار است روز دوشنبه به تهران بیاید که سخنان وزیر خارجه ایران در مورد انتظارات تهران از بروکسل این سفر را تحت تاثیر قرار داده است.

رسانه های آلمانی با اشاره به اظهارات اخیر «محمد جواد ظریف» در این خصوص، اعلام کردند ایران دیگر به وعده و وعید قانع نیست و به دنبال حصول نتیجه از وعده های اتحادیه اروپا است.

به گزارش مهر،در همین رابطه نشریه اشترن آلمان در مطلبی نوشت: یک روز پیش از ورود ماس به تهران، دولت جمهوری اسلامی ایران اعمال فشار خود به اروپا را آغاز کرد.

بر این اساس وزیر خارجه ایران گفت که تهران خواهان ارائه نتایج ملموس از سوی وزیر خارجه آلمان است و دیگر نمی خواهد بهانه ها در مورد سختی همکاری با ایران را بشنود.

نشریه هاندلز بلات نیز در خبری با عنوان «ایران از اروپا اقدام بیشتر برای نجات توافق هسته ای را می خواهد» به نقل از وزیر خارجه ایران نوشت: در مورد توافق هسته ای، نتایج و آنچه که شرکا برای نجات آن انجام می دهند، مهم هستند.

بر این اساس ظریف در دیدار با همتای آلمانی اش در روز دوشنبه نمی خواهد بار دیگر این جمله را بشنود که «ما همه تلاشمان را کردیم اما نشد».

همچنین نشریه «دی سایت» تاکید کرد که ایران به دنبال عادی سازی مناسبات تجاری با اروپا است وگرنه از بخشی از تعهدات خود در برجام خارج می شود.

به نوشته این هفته نامه آلمانی، ایران از آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه می خواهد که تعهدات خود برای نجات برجام را جدی بگیرند.

دی سایت به نقل از ظریف می افزاید: امضا کنندگان توافق هسته ای باید به وضوح اعلام کنند که در این مسیر چه کار کرده اند.

از سوی دیگر خبرگزاری آلمان با پوشش دادن سخنان ظریف یک روز پیش از سفر ماس به تهران، آن را به عنوان اعمال فشار ایران به اروپایی ها برای اقدامی عملی در قبال برجام ارزیابی کرد.

بر این اساس ظریف انتظار دارد در دیدار خود با ماس، از وی در مورد نتایجی که از اقدامات اروپا برای حفظ برجام حاصل شده است، بشنود نه بهانه هایی در مورد دشواری این کار.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید