چرا تحویل بوئینگ ترکیش‌ به ایران‌ایر منتفی شد؟پرورش: مشکل مالی در کار نیست

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تکذیب بحث ناتوانی مالی ایران ایر در موضوع ورود اولین بوئینگ ۷۷۷ نو به کشور گفت:بوئینگ، پیشنهاد تحویل بوئینگ ۷۷۷ ترکیش ایر را به ما داد، اما پس از بررسی های فنی و اقتصادی دیگر این هواپیما موجود نبود.

فرهاد پرورش  درباره مباحث مطرح شده در خصوص بوئینگ 777 اظهار کرد:‌ بر اساس قراردادی که با کمپانی بوئینگ داریم اولین فروند فروردین سال 97 به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: با این حال هواپیماسازی بوئینگ به ایران ایر پیشنهاد داد  یک فروند هواپیمای بوئینگ از سری 777 که جزو سفارشات هماست موجود است و می تواند زودتر از موعد مقرر آنرا تحویل دهد.

وی تصریح کرد: در این راستا نیز کارشناسان ایران ایر بررسی های فنی و اقتصادی را با هدف این که آیا هواپیما مطابق نیازهاست، انجام دادند.

مدیرعامل ایران ایر با یادآوری این که این بررسی ها انجام شد، بیان کرد: این در حالی است که دیگر هواپیمای مذکور موجود نیست.

پرورش با رد ادعاهای مطرح شده در خصوص ناتوانی مالی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن در عدم ورود اولین بوئینگ نو به ناوگان هوایی کشور، تاکید کرد: هم بانک مرکزی و بانک های واسط به خوبی برای خرید هواپیما با ایران ایر همکاری کرده اند و بنده بارها از آنها بابت این مسئله قدردانی کرده ام.

وی گفت: در بازار حمل ونقل هوایی این قبیل مسائل وجود دارد و در حال حاضر هواپیمای بوئینگ 777 موجود نیست که بخواهیم انرا تحویل بگیریم و بحث ناتوانی مالی را در این ماجرا تکذیب می کنم.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: خوشبختانه ایران ایر مشکلی در خصوص منابع مالی خرید هواپیما ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید