اجرای طرح عاری از پوسیدگی دندان برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز

    کد خبر :553056

وزیر بهداشت گفت: طرح عاری از پوسیدگی دندان برای یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش آموز پایه ششم ابتدایی اجرا می شود.

سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در چهل و سومین کنگره علمی سالانه جامعه جراحان با اشاره به بیماری های غیر واگیر همچون بیماری های قلبی و عروقی ،حوادث و دیابت اظهار داشت: باید سبک زندگی مردم را تغییر دهیم.

وی ادامه داد:در سال ۹۶ که آمار مرگ و میر ها را داریم ۳۸۰ هزار مرگ داشتیم که از این تعداد ۲۵ هزار مرگ به دلیل بیماری های واگیر بوده و ۳۱۳هزار مرگ یعنی ۸۲درصد مرگ‌ها مربوط به بیماری های غیر واگیر بوده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۹۷ هزار مرگ مربوط به فشار خون بالا بوده افزود: ۱۶۱هزار مرگ نیز به دلیل عوارض بالا بودن فشار خون بوده است.

نمکی با انتقاد از تربیت نیروی انسانی در حوزه سلامت،خاطرنشان کرد: ما آدم های طولانی مدت،گران قیمت و بعضاً کم مصرف تربیت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: باید بدانیم چه کسی را با چه سطحی از آگاهی و مهارت در کجا و چه زمانی برای چه جایگاهی تربیت کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به حوزه بهداشت، متذکر شد:طرح های مانند بسیج ملی کنترل فشار خون و بهداشت دهان را آغاز کرده ایم و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز پایه ششم ابتدایی را در طرح عاری از پوسیدگی دندان مشارکت داده‌ایم.

نمکی با اشاره به وضعیت سالمندی در کشور، بیان داشت:سالمندان ما با کشورهای دیگر فرق دارند و سالمندان افسرده ای هستند که خیلی پر هزینه اند.

وی با اشاره به حوزه درمان یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت نارسایی های داشته است اما توانسته در کاهش پرداخت از جیب بیمار، رسیدگی به بیماری های خاص و ماندگاری پزشک در مناطق محروم عمل کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در صدد هستیم برای ماندگاری پزشک در مناطق محروم انگیزه های اقتصادی و فرهنگی را فراهم کنیم.

نمکی با اشاره به جایگاه والای پزشکی در جامعه افزود: بنده اجازه نخواهم داد از بیرون از این حرفه به همکاران من کوچکترین اسائه ادبی شود.

وی گفت: در خصوص مالیات گفتم مگر فرار مالیاتی فقط برای پزشکان است؛ البته تردید ندارم در درون حرفه ما نیز فرار مالیاتی باشد.

وزیر بهداشت ابراز داشت: با این وجود اینکه ما این موضوع را برجسته کنیم و از یک پزشک قانون گریز نشان دهیم غیر منصفانه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید