به مناسبت "روز جهانی اقیانوس‌ها" مطرح شد

تاکید سازمان ملل بر نقش برابری جنسیتی در حفظِ اقیانوس‌ها

    کد خبر :553049

همزمان با “روز جهانی اقیانوس‌ها“، انگلیس نیز به کمپین جهانی مقابله با آلودگی پلاستیکی ملحق شد.

هشتم ژوئن (۱۸ خرداد) که روز جهانی اقیانوس‌ها نامگذاری شده فرصت خوبی است تا آگاهی عمومی در مورد حفاظت از این منابع آبیِ ارزشمند ارتقاء پیدا کند. اقیانوس‌های جهان منابع بسیاری از جمله اکسیژن، تنظیم اقلیم، مواد غذایی، دارو و موارد دیگر را در اختیار زمین قرار می‌دهند.

با این وجود مشاهده می‌شود اقیانوس‌ها و حیات دریایی از قبیل مرجان‌ها و شیلات به دلیل چالش‌های متعددی که با آن‌ها روبرو هستند در معرض تهدید قرار دارند.

به گزارش ایسنا، سازمان ملل شعار امسال روز جهانی اقیانوس‌ها را “جنسیت و اقیانوس‌ها” انتخاب کرده‌است تا تاکیدی بر اهمیت برابری جنسیتی در اثربخشی حفاظت از اقیانوس‌ها، دریاها و حیات دریایی جهان باشد.

از سال ۲۰۰۲ میلادی اقدامات و تلاش‌های پیوسته‌ای به منظور تقویت فعالیت‌های روز جهانی اقیانوس‌ها صورت گرفته و این روز فرصت ویژه‌ای برای بررسی اقدامات حفاظتی از این منابع آبی است.

اوائل سال جاری «ریچ هورنر» غواصی که در بالی زندگی می‌کند با بیان اینکه در سطح و عمق اقیانوس‌ها انواعی از لوازم خانگی از جمله سبد، بطری‌های آب و کیسه‌های پلاستیکی وجود دارند در رابطه با تاثیرات پسماندهای پلاستیکی بر حیات دریایی اظهار کرد: این تاثیر منفی وحشتناک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید