مذاکرات وزرای انرژی و نفت روسیه و عربستان در سن‌پترزبورگ

    کد خبر :552454

وزیر انرژی روسیه در نشستی دوجانبه با همتای عربستانی خود در حاشیه اجلاس بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ، درباره وضعیت کنونی بازار جهانی نفت، ادامه هماهنگی اقدامات و همکاری‌ها در چارچوب اوپک+ تبادل نظر کردند.

“الکساندر نوواک” وزیر انرژی روسیه روز پنج شنبه در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ با “عادل الفلیح” وزیر نفت عربستان سعودی نشستی دوجانبه داشت.

نوواک در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت، در این مذاکرات هیچ تصمیمی درباره سرنوشت توافقات در چارچوب اوپک+ گرفته نشد، البته دورنمای همکاری‌ها در این عرصه مورد بررسی قرار گرفت. به گفته وی، همه تصمیمات لازم برای ادامه فعالیت اوپک+ در نشست ماه جولای اتخاذ خواهد شد.

وزیر انرژی روسیه همچنین یادآور شد که در دیدار با همتای عربستانی خود، اوضاع کنونی در بازار جهانی نفت و ادامه اقدامات هماهنگ در این زمینه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

نوواک پیش از این از امکان کمبود نفت در بازار جهانی در تابستان سال جاری خبر داده و این مسئله را ناشی از افزایش اختلافات در این عرصه دانسته بود.

به گزارش تسنیم ،کشورهای عضو سازمان اوپک در ماه نوامبر سال 2016 در نشستی در وین درباره کاهش میزان استخراج نفت به میزان 1.2 میلیون بشکه در شبانه روز به توافق رسیده بودند. یازده ماه بعد، کشورهای غیرعضو اوپک، از جمله روسیه، موافقت کردند تا میزان تولید نفت خود را به میزان 558 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید