رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد:

اصناف باید مالیات خود را پرداخت کنند

    کد خبر :551593

رئیس اتاق اصناف تهران می‌گوید که انتظارات اصناف در توافق مالیاتی جدید بین صنوف و سازمان امور مالیاتی تا حدودی برآورده نشد با این حال صنوف باید مالیات خود را پرداخت کنند.

قاسم نوده فراهانی در رابطه با توافق مالیاتی که هفته گذشته بین سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف تهران صورت گرفت، اظهار کرد: توقع از سازمان امور مالیاتی بر آن بود که به دلیل رکود بازار در محاسبه مالیات سال ۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ مبلغی افزوده نشود اما این اتفاق رخ نداد.

رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: مالیات اصناف در قالب ۴ بند تعیین شده که سه بند ابتدایی آن تا حدودی مورد قبول صنوف مختلف است اما بند چهارم که رشد ۱۵ درصدی مالیات در آن جای گرفته است تا حدودی توقع اصناف را جوابگو نیست.

وی با تأکید بر اینکه صنوف باید اظهارنامه مالیاتی خود را پرداخت کنند، ادامه داد: باید مالیات بر درآمد از سوی تمام افراد جامعه پرداخت شود تا دولت توان مدیریت کشور را داشته باشد.

نوده فراهانی خاطرنشان کرد: توقع می‌رفت که در بند چهارم این توافقنامه میزان کمتری برای افزایش مالیات نسبت به سال ۱۳۹۶ در نظر گرفته شود که اینگونه نشد.

به گزارش ایسنا ،رئیس اتاق اصناف تهران یادآور شد: افرادی که در سال ۱۳۹۶ تا ۲.۵ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند برای سال ۱۳۹۷ همین میزان را پرداخت خواهند کرد و در کنار آن‌ها افرادی که ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان پرداخت مالیات داشته‌اند باید برای سال ۱۳۹۷ پنج درصد افزایش مالیات را لحاظ و افرادی که ۵ تا ۱۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند برای سال مالی ۱۳۹۷ باید افزایش ۹ درصدی را محاسبه کنند.

وی گفت: اما در بند چهارم این توافقنامه افرادی که برای سال ۱۳۹۶ معادل ۱۰ میلیون تومان به بالا مالیات پرداخت کرده‌اند باید ۱۵ درصد افزایش مالیات را لحاظ کرده و طبق این توافق ۴ بندی گردش مالی آن‌ها حداکثر ۸۲۸ میلیون تومان بوده باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید