عقب‌نشینی دلار جهانی ادامه دارد

    کد خبر :551528

با تداوم روند کاهشی دلار ارزش ین به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید.

دلار در مبادلات روز چهارشنبه نیز به عقب‌نشینی خود در برابر ارزهای مهم جهانی ادامه داد و تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا، بازدهی پایین اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری و احتمال توافق جدید تجاری بین آمریکا و ژاپن باعث شد تا دلار در برابر ارزهای امن‌تر راهی جز عقب‌نشینی نداشته باشد.

هر ین با ۰.۱۷ درصد افزایش همراه شد تا دلار به ازای ۱۰۷.۸۴۵ ین برسد. سطحی که از پنج ماه پیش تاکنون مشاهده نشده بود. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد کاهش همراه شد و برای نخستین بار در سه ماه اخیر در آستانه رفتن به کانال کمتر از ۹۷ واحد قرار گرفت.

آنتی پرافکه، تحلیلگر بانک “کومرتس بانک” گفت: تا زمانی که دلار در کانون توجه طرفین درگیر در جنگ تجاری باشد نگرانی‌ها از نتایج این جنگ بر روی قیمت آن تأثیر خواهد گذاشت و فعلاً هیچ عامل حمایتی مثبتی از دلار دیده نمی‌شود.

ارز واحد اروپایی نیز با سپری کردن روزی خوب موفق شد تا با جهش ۰.۳ درصدی خود را به ۱.۱۲۷۴ دلار برساند. قرار است پنجشنبه مقامات بانک مرکزی اروپا با یکدیگر دیدار کنند که نتایج آن می‌تواند در تعیین مسیر بعدی یورو بسیار مؤثر باشد.

دیگر ارز مهم اروپایی یعنی پوند نیز با افزایش ۰.۲ درصدی و رسیدن به ۱.۲۶۸۴ دلار کاملاً از سطوح پایین روزهای اخیر خود فاصله گرفت.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر دلار آمریکا به ازای ۶۹.۲۷۸۶ روپیه هند، ۱.۴۳۲۱ دلار استرالیا، ۱.۳۴۲۵ دلار کانادا، ۱.۳۶۸۳ دلار سنگاپور، ۰.۹۹۲۷ فرانک سوئیس، ۶.۹۱۰۷ یوان چین و ۴.۱۷۳۸ رینگت مالزی مبادله شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید