وزیر کشور خبر داد؛

طرح ساخت هزار منزل مسکونی برای تسهیل ازدواج جوانان

    کد خبر :549683

وزیر کشور گفت: طرحی با موضوع ساخت منازل مسکونی برای توسعه و پیشرفت جوانان مطرح شده و امیدوارم به نتیجه برسد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در یکصد و هجدهمین نشست شورای اجتماعی کشور که صبح امروز در وزارت کشور با موضوع جوانان فرصت ها و چالش ها برگزار شد، گفت: اگر تصور کنیم که موضوع جوانان از طریق دستگاه های دولتی قابل حل است، موفق نخواهیم شد اما دستگاه های دولتی شرایط را تسهیل و موانع را رفع کنند تا شکوفایی جوانان محقق شود.

وی افزود: در واقع رشد جوانان باید به فضای عمومی و مردم جامعه سپرده شود. دربیانیه گام دوم انقلاب نیز آمده است که تربیت نسل جوان باید به گونه ای باشد که در تمام ابعاد تربیتی منجر به ایجاد جوانان فعال، بانشاط و قوی گردد. بنابراین ما همگی باید برای رفع موانع و ایرادات آسیب زا متناسب با وظایف دستگاه های اجرایی و حتی فراتر از آن و در بستر جامعه تلاش کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه موضوع جوانان یک بحث تک بعدی نیست و ما با سبک زندگی جوانان روبرو هستیم، اظهار داشت: این سبک زندگی ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد و نگاه ما به جوانان باید با در نظر گرفتن تمام این ابعاد باشد اما باید بررسی کنیم که آیا از لحاظ ساختاری دستگاه های متولی جوانان نیز این نگاه همه جانبه را داشته اند یا خیر.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف های نظام تربیتی ما در حوزه خود شناسی است، عنوان کرد: مسئله این است که ما چه میزان در مدارس دانشگاه ها و نظام تربیتی خود بر روی موضوع خودشناسی و آگاهی جوانان از توانایی های خود کار کرده ایم. مسئله بعدی ارتباط جوانان با جامعه است و اینکه تاکنون چه میزان نسبت به مسائل اجتماعی توجه داشته ایم. جوانان از دل همین جامعه بیرون می آیند و زمانی که افراد جامعه نسبت به مسائل اجتماعی از جمله حقوق اجتماعی توجه نداشته باشند نمی توان از جوانان نیز توقع رفتاری متفاوت تر را داشت.

وزیر کشور تصریح کرد: در موضوع خودشناسی مهمترین مسئله ارتباط با خدا و توجه به مسائل اعتقادی است. به همین منظور اعتقادات مذهبی برای مصون ماندن جوانان از تمامی آسیب ها لازم است. اما باید بررسی شود که در این میان دستگاه ها، دانشگاه ها، مساجد، هیئت ها، حوزه ها، خانواده ها و فضای عمومی جامعه چه میزان بر اعتقادات جوانان کار کرده اند.

وی افزود: از تمامی دستگاه های اجرایی می خواهیم تا سند گام دوم انقلاب را به عنوان یک سند بالادستی در دستور کار خود قرار داده و با توجه به آن برای موضوع جوانان، فعالیت کنند.

به گزارش مهر، رحمانی فضلی با اشاره به طرحی درباره ازدواج مطرح کرد: در این خصوص طرحی مطرح شد که برای دانشجویانی که بایکدیگر ازدواج می کنند منازل مسکونی در نظر گرفته شود این موضوع با برخی دانشگاه ها در میان گذاشته شد و آنها با اعطای زمین موافقت کردند. صحبت هایی نیز با وزیر راه برای ساخت این منازل انجام شده است اما اگر طرح بازسازی مناطق شهری در حوزه دانشگاهی انجام شود، می تواند در این زمینه کارساز باشد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: طرح ساخت منازل مسکونی می تواند در سال اول در سطح کشور در قالب هزار واحد ساخته و به مدت ۴ سال در اختیار جوانان قرار گیرد. این امر با توجه به شرایط اقتصادی جامعه در زمینه ازدواج جوانان بسیار موثر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید