ربات صیغه‌یابی که جیب مردم را خالی می‌کرد

  • حوادث
  • شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۳۱
    کد خبر :549376

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از کلاهبرداری نوجوان ۱۴ ساله از کاربران فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد  اظهار کرد: به دنبال مراجعه شخصی در رابطه با برداشت غیرمجاز از حسابش، وی خواستار رسیدگی به شکایت خود شد.

وی ادامه داد: وی در اظهارات اولیه خود مدعی شد که پس از نصب یک ربات صیغه‌یابی و پرداخت هزینه به مبلغ ۲,۰۰۰ تومان، پس از مدتی از حساب بانکی او مقدار بیشتری برداشت شد.

سرخوش‌نهاد تصریح کرد: پس از طرح شکایت شاکی و تشکیل پرونده، دستگیری متهم در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت که پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم که نوجوانی ۱۴ ساله بود، در دام پلیس فتا افتاد.

وی خاطرنشان کرد: طی بازجویی از متهم، او در ابتدا در مواجهه با مستندات جمع‌آوری شده منکر هر عمل مجرمانه‌ای شد اما پس از رویارویی با ادله دیجیتالی اعتراف به اقدام مجرمانه خود کرد.

سرخوش‌نهاد با اشاره به اینکه این نوجوان ۱۴ ساله اقدام به ساخت ربات صیغه‌یابی و صفحه جعلی کرده بود، افزود: متهم پس از آموزش در فضای مجازی مبنی بر ساخت صفحه جعلی، ربات صیغه یابی را در فضای مجازی منتشر کرده و هر فرد با نصب آن و ورود به صفحه پرداخت مبلغ، تمام اطلاعات بانکی او توسط متهم ثبت می‌شد.

رئیس پلیس فتای همدان با بیان اینکه متأسفانه برداشت غیرمجاز به این روش افزایش یافته است، توصیه کرد: کاربران فضای مجازی برای جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران باید شیوه تشخیص صفحات و درگاه اصلی از جعلی را آمورش ببینند و پلیس فتا در این زمینه اطلاع‌رسانی و آموزش لازم را انجام داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید