قبل از خرید بلیط هواپیما، مراقب چه چیزهایی باشیم؟

    کد خبر :549234

امروزه با گسترش و بالا رفتن خریدهای اینترنتی در حوزه گردشگری و خدمات مسافرتی آژانسهای زیادی با راه اندازی سایتهای فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل .. وارد این عرصه شده اند.

به گزارش بازتاب ،کافیست کلمه ” بلیط هواپیما ” را در گوگل سرچ کنید ، در همان صفحه نخست سایتهای معتبر زیادی را مشاهده میکنید مانند آنیل پرواز– الی گشت – علی بابا –  توراسکنر– تریپ و غیره… که با ورود به این سایتها و با جستجوی بلیط تقریبا قیمتهای مشابه ای را مشاهده میکنید به عنوان مثال با جستجوی بلیط شیراز به مشهد در سایت توراسکنر ممکن است قیمت 220 هزار تومانی یا 200 هزارتومانی را ببینید و با ورود به سایت علی بابا قیمت 210 هزار تومانی را مشاهده کنید که این تفاوت  بسته با ظرفیت پرواز و ساعت پرواز متغیر بوده و کاملا منطقی میباشد البته همین نوسان قیمت در مسیرهای خارجی هم وجود دارد که با جستجوی بلیط استانبول در همین سایتها به این موضوع پی خواهید برد .

نکته مهم اینجاست:

که در این میان ممکن است سایتهایی را با نام و برندهای نا آشنا هم مشاهده کنید که بعداز ورود به آنها و جستجوی بلیط، باقیمتهایی بسیار پاینتر از سایت های معتبر مواجه خواهید شد، اینجاست که باید مراقب باشید تا مشکلی برای سفرتان پیش نیاید.

چگونگی بررسی اعتبار سایتهای خرید بلیط هواپیما

  • مجوز فعالیت سایت و آژانس را که سازمان هواپیمایی کشور صادر کرده را مشاهده کنید که این مجوز باید تاریخ اعتبار داشته باشد. ( به عنوان مثال آژانسهای com و  anilparvaz.ir  دارای 2مجوز معتبر و فعال میباشند یکی از سازمان هواپیمایی کشور و یکی دیگر از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری )
  • سایت مورد نظر در ستاد ساماندهی ثبت شده باشد و نشان معتبر و فعال داشته باشند.
  • سایت موردنظر اینماد فعال و معتبرداشته باشد ( سایتهایی با اینماد دو ستاره اعتبار بیشتری دارند ). مانند سایت ir

نکته مهم دیگر اینکه حتما روی لوگو اینماد و لوگوی ستاد سامندهی کلیک کنید تا در صفحه ای که باز میشود اطلاعات سایت را مشاهده کنید. اگر به هر دلیلی بعد از کلیک صفحه ای باز نشد و یا اطلاعات سایت نمایش داده نشد با پشتیبانی سایت تماس بگیرید از آنها توضیح بخواهید و در این مواقع سعی کنید خرید خودتان را از سایت دیگری انجام دهید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید