بیمه درمان معتادان هنوز اجرایی نشده است

    کد خبر :548186

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از عدم اجرای بیمه درمان معتادان در مراکز اقامتی خبر داد.

فرید براتی سده در ارتباط با برنامه سازمان بهزیستی استان برای ارائه خدمت درمانی به معتادان اظهار کرد: در این بخش بر اساس پروتکل درمانی که وجود دارد اقدام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات معتادان در زمینه درمان، هزینه‌های این بخش است که در همین ارتباط وزارت بهداشت از سازمان بهزیستی درخواست کرده است که درباره درمان معتادان در مراکز اقامتی پروتکلی را تهیه کند تا بر اساس آن بیمه درمانی معتادان تعریف شود.

براتی سده افزود: در حال حاضر معتادانی که در مراکز درمان سرپایی تحت درمان قرار می‌گیرند، شامل بیمه می‌شوند و نوع داروی مورد استفاده برای درمان آن‌ها نیز مشخص است و این موضوع باید در مراکز اقامتی معتادان نیز به طور دقیق تعیین شود.

به گزارش تسنیم،معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در همین زمینه جلساتی با ستاد مبارره با مواد مخدر برگزار شده اس که امیدواریم اعتبارات در نظر گرفته شده در حوزه بیمه‌ای درمان معتادان از سوی این ستاد در اختیار بهزیستی قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: هزینه‌های درمانی معتادانی بالاست و سازمان نیز اعتباری را برای این بخش ندارد و این در حالی است که یک فرد معتاد برای ادامه فرایند درمانی خود باید بین 3 تا 6 ماه در مراکز اقامتی حضور پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید