۳۴ نماینده دموکرات خواستار استیضاح ترامپ شدند

    کد خبر :547907

در پی مقاومت دولت ترامپ برای انجام تحقیقات، تعداد نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که خواستار استیضاح ترامپ شده‌اند در حال افزایش است.

گمانه‌زنی‌ها درباره استیضاح زمانی افزایش یافت که «دان مک‌گان» مشاور سابق کاخ سفید گفت که وی از توصیه «کاخ سفید» برای نادیده گرفتن احضار توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا برای حضور در جلسه استماع، پیروی می‌کند.

با این وجود «نانسی پلوسی» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا که ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد در برابر استیضاح ترامپ ابراز مقاومت کرده و گفته که دموکرات‌ها باید بر موضوعات تبلیغات انتخاباتی خود تمرکز کنند اما فشارها بر پلوسی و سران حزب دموکرات برای پیگیری استیضاح ترامپ در حال افزایش است.

اما برخی از دموکرات‌ها از جمله «رشیده طلیب» سندی را امضا کرده که طی آن از کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا استفسار شده که آیا مجلس نمایندگان باید ترامپ را استیضاح کند یا خیر.

تا کنون 34 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استیضاح ترامپ شده‌ و این سند را امضا کرده‌اند.

ترامپ اخیراً با رفتارهایی مانند کارشکنی در ارائه اطلاعات و اسناد باعث عصبانیت قانونگذاران دموکرات شده است.

نمایندگان دموکرات از طرف دیگر معتقدند برخی رفتارهای دونالد ترامپ که شرح آنها در گزارش «رابرت مولر»، بازرس ویژه دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا آمده او را واجد شرایط استیضاح می‌کند و در صورتی که از این رفتارها غفلت شود، او ممکن است با طیب خاطر بیشتری در آینده این رفتارها و رفتارهای مشابه را تکرار کند.

درخواست‌ها برای استیضاح ترامپ البته فقط محدود به دموکرات‌ها نیست و روز شنبه «جاستین امَش» به اولین عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا بدل شد که از استیضاح «دونالد ترامپ» حمایت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید