شانه خالی کردن شرکت‌های پشتیبان «تجهیزات پزشکی» از تعهدات

    کد خبر :547388

عضو شورای سیاست‌گذاری رادیولوژی کشور گفت: برخی از شرکت‌های پشتیبان، از تعهدات خود شانه خالی می‌کنند و لازم است وزارت بهداشت نظارت کافی بر این شرکت‌ها داشته باشند.

محمود برفه‌ای‌ عضو شورای سیاست‌گذاری رادیولوژی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ما از یکسو با تعرفه‌های ناعادلانه رادیولوژی مواجه هستیم اظهار داشت: از سوی دیگر افزایش قیمت تجهیزات پزشکی باعث شده که در تهیه این تجهیزات مورد نیاز رادیولوژی با مشکلاتی مواجه شویم.

وی تصریح کرد: مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده‌اند که تحریم‌ها شامل کالاهای سلامت‌محور نمی‌شود اما تحریم‌ها این کالاها را نیز در بر گرفته و خصوصا در یکسال گذشته با مشکلات جدی واردات تجهیزات پزشکی مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: تا سال گذشته تمام تکنولوژی‌های روز وارد کشور می‌شد اما امسال مشکلات جدیدی در زمینه خرید تجهیزات پزشکی گریبان رادیولوژیست‌ها را گرفته است.

برفه‌ای با بیان اینکه در زمینه حفظ و نگهداری تجهیزات رادیولوژی شرکت‌ها خدمات مورد نظر را ارائه نمی‌دهند توضیح داد: برخی از شرکت‌ها از تعهدات خود شانه خالی می‌کنند و لازم است وزارت بهداشت نظارت کافی بر شرکت‌های پشتیبان داشته باشد همچنین پیشنهاد می‌شود سامانه‌ای را برای شکایت و اعلام تخلفات راه‌اندازی کنند.

به گزارش فارس ،این رادیولوژیست در پایان گفت: در شرایطی که ما با مشکل تهیه تجهیزات پزشکی مواجه هستیم لازم است وزارت بهداشت فشار خود را در زمینه صدور پروانه‌ها کاهش دهد و به دستگاه‌های باکیفیت و استاندارد سالمی که به صورت دست دوم نیز قابل تهیه هستند مجوز بدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید