اسپیس ایکس تا آخر ۲۰۱۹ فضانورد به فضا می فرستد

    کد خبر :547364

یکی از مدیران ناسا اعلام کرده اسپیس ایکس مشغول آماده سازی کپسول دراگون است تا قبل از پایان سال پرواز آزمایشی ارسال فضانوردان به فضا را انجام دهد.

طبق اعلام ناسا احتمال دارد اسپیس ایکس تا پایان سال جاری دو فضانورد را همراه کپسول دراگون به آسمان بفرستد. اما با توجه به نتیجه غیر موفق تست‌ها، باید اصلاحاتی را انجام دهد.

در ماه مارس اسپیس ایکس به طور موفقیت آمیز کپسول دراگون را بدون سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد. این مأموریت Demo1 نام گرفته بود. همچنین قرار بود کپسول به کاررفته در این مأموریت در یک آزمایش دیگر (برای تست سیستم لغو اضطراری عملیات) نیز استفاده شود تا زمینه را برای انجام پرتاب آزمایشی فضانوردان (عملیات Demo2) همراه یک نسخه دیگر از کپسول دراگون در تابستان فراهم کند.

اما در ۲۰ آوریل ۲۰۱۹ میلادی کپسول آزمایشی دراگون در یک تست استاتیک در مقر کیپ کاناورال منفجر شد. هرچند در این حادثه کسی آسیب ندید اما کپسول Demo1 به طور کامل ویران شد.

درهمین راستا کتی لودرز مدیر برنامه پروازهای تجاری ناسا اعلام کرد نسخه‌ای از کپسولی که قرار بود در عملیات Demo2 فضانوردان را به طور آزمایشی فضا ببرد، اکنون در آزمایش سیستم لغو اضطراری عملیات استفاده می‌شود. همچنین یک نسخه سوم از کپسول دیگر قرار بوده برای نخستین عملیات پرواز فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی استفاده شود، اکنون در آزمایش Demo2 به کار می‌رود.

هرچند لودرز جزئیات بیشتری درباره انفجار کپسول دراگون اعلام نکرد اما گفت اسپیس ایکس مشغول فعالیت است تا کپسول مأموریت Demo۲ را برای پرواز تا پایان سال جاری آماده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید