واکنش چهره ها و فعالان سیاسی، اجتماعی به ماجرای قتل همسر محمدعلی نجفی

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۰۹
    کد خبر :547234

درپی ارتکاب قتل محمدعلی نجفی که منجر به کشته شدن همسر وی شد، برخی از چهره ها و فعالان سیاسیاجتماعی به اتفاق رخ داده واکنش نشان دادند.

علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز با انتقاد از صداوسیما نوشت:

این شور و هیجان‌زدگی صداوسیما که از قاب تلویزیون بیرون زده و این میزانسن‌ها که برای نخستین بار می‌بینیم هرگز با سابقه و سنت رسانه‌ای تلویزیون و شبکه خبر قابل توجیه نیست مگر اینکه پای انگیزه‌ها و دلایل فرامتنی در میان باشد.

همچنین محمد مهدی همت فرزند سردار شهید همت در واکنشی توصیه کرد:

اصلاح طلب نیستم ولی بی‌شرافت قشری که بخواهد از این ماجرا بهره‌برداری سیاسی بکند، آن هم در شب قدر.

احترام بگذاریم؛ به مردی که معشوق خود را می‌کشد، به مادری که بی‌جان است، و کنار کودک سیزده ساله‌ای باشیم که فردا می‌خواهد در این اجتماع زندگی کند و امشب به یک‌باره همه‌ی دنیا بر سرش آوار گشته است.

برای عاقبت بخیری هم دعا کنیم

صادق زیباکلام  هم به قتل میترا استاد واکنش نشان داد و نوشت:

قتل “میترا استاد” توسط همسرش محمدعلی نجفی شهردار پیشین و یکی از شاخص‌ترین چهره‌های اصلاح طلبان، یقینا تراژدی هولناک و غم‌انگیزی است.

بالطبع اصلاح طلبان سعی می‌کنند تا از هزینه سیاسی آن بکاهند. و در مقابل بسیاری از اصولگرایان تلاش خواهند نمود(همچنانکه شروع هم کرده‌اند) تا حد اکثر بهره‌برداری سیاسی را از این ماجری بنمایند.

اما ای کاش آنان که صف بسته‌اند تا از نابودی دو انسان، یکی فیزیکی و دیگری بصورت فروریزی شخصیتی روحی روانی‌اش،حداکثر بهره برداری سیاسی را بنمایند متوجه می‌شدند که رفتارشان چقدر غیر اخلاقی است.

ای کاش یاد می‌گرفتیم برای حریم شخصی و خصوصی انسان‌ها حتی دشمنان و مخالفین‌مان حرمت قائل میشدیم.ا گر در سختی ها و به هنگام زمین خوردن های شان دستشان را نمی گرفتیم، لااقل لگدشان نیز نمی‌کردیم.

آنچه برای محمد علی نجفی اتفاق افتاد، ممکن است برای خود ما، نزدیکان، هم حزبی.ها و عزیزانمان هم اتفاق بیفتاد.

علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت نیز نوشت:

سرنوشت محمدعلی نجفی وضعیت بیرون‌زده مجموعه تعارضات ایدئولوژیک، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، مدیریتی و امنیتی کشور و جامعه و غرقابی‌ست که همه در آن گرفتارند.اما عجیب فوران رذالت کسانی‌ست که در این تراژدی اسب خود را نعل کرده و بر نعش شرف خویش می‌تازند. به چه سرنوشتی برای خود دل‌خوشند!؟

تندگویان، معاون وزیر ورزش و جوانان از صداوسیما به خاطر نحوه پوشش قتل میترا استاد و امام جمعه کازرون انتقاد کرد و نوشت:

همسر دوم نجفی شهردارتهران به قتل رسید. امام جمعه کازرون حجت الاسلام خرسند به قتل رسید.ستواندوم مرزبان آخوندزاده در درگیری به شهادت رسید. همه اینها در یک روز بود ولی برای رسانه میلی نه دین مهم بود نه دفاع از خاک و میهن فقط جریان قتل همسردوم را به تصویر کشید…

سید سعید لواسانی نیز در حساب توییتری خود نوشت:

اما نجفی؛ کسی که زمین خورد، نه تمسخر، نه خوشحالی، نه شماتت. بلکه نگران شویم. ننوشته که ما در امان هستیم. مردم حتی مخالفان ما، برادرمان یا فرزندان ما یا پدرانمان هستند. چگونه از دردشان غصه می‌خوریم؟

حسام الدین آشنا هم در توییتر خود نوشت:

سیاست پیشگان نیازمند کسب مشاوره مستمر از روانشناسان و مربیان متبحر و مورد اعتماد هستند سلامت روانی و معنوی قدرت‌مداران بشدت در خطر است. از قدرت رانده‌شدگان بیش از پیش آسیب‌پذیرند. تهذیب نفس و تمرین تواضع و تحمل برای کسانی که در معرض آزمون قدرت قرار می‌گیرند واجب است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ناشناس گفت:

    زن دوم گرفتن اخر و عاقبت نداره نجفی طاقت نیاورد و این قانون چندهمسری را که این بلاها را می اورد را کنسل کنید و فکری به حال این قانون کنید

دیدگاهتان را بنویسید