صعود نیرومند دلار جهانی برابر یورو و ین

    کد خبر :547119

با وجود نگرانی‌ها از تشدید منازعات تجاری بین چین و آمریکا، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش تقویت شد.

به گزارش رویترز، روزنامه “مردم” چین که متعلق به حزب کمونیست حاکم است با انتشار گزارشی از آمادگی چین برای محدود کردن صادرات مواد معدنی کمیاب به آمریکا به عنوان اهرمی برای فشار بیشتر بر واشنگتن در جریان جنگ تجاری خبر داده است و خطاب به مقامات کاخ سفید نوشته است: اگر چنین اتفاقی افتاد نگویید که به شما هشدار نداده بودیم.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، با این حال اوضاع بد رقبای مهم دلار کاملاً به نفع اسکناس سبز تمام شد: در حوزه یورو مقامات اروپایی از احتمال جریمه سه میلیارد یورویی ایتالیا به دلیل رعایت نکردن محدودیت سقف بدهی خبر داده‌اند، در انگلیس هنوز جانشینی برای نخست وزیر مستعفی این کشور پیدا نشده است و در ژاپن تقاضای شرکت‌ها برای خرید دلار کماکان بالاست.

نیک ویدال، مدیر ارشد اجرایی مؤسسه “راکوتن سکیوریتیز” گفت: به احتمال زیاد در نوبت‌های بعدی معاملات شاهد نوسانات بیشتری خواهیم بود و تقاضا برای ارزهای امن‌تر نظیر ین و فرانک سوئیس افزایش خواهد یافت.

در معاملات روز چهارشنبه، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۷.۹۲۹ واحد رسید تا تنها ۰.۴۵ درصد دیگر با قله ثبت شده دو سال اخیر خود فاصله داشته باشد.

در برابر یورو نیز دلار صعودی بود و ارز واحد اروپایی با ۰.۰۴ درصد کاهش به ازای ۱.۱۱۶۵ دلار مبادله شد. یورو که در روزهای اخیر ۰.۳ درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است در یکی از پایین‌ترین سطوح دو سال اخیر خود به سر می‌برد.

ویدال در همین رابطه گفت: دلیل کاهش ارزش یورو این است که منطقه یورو به ویژه در حوزه مسائل سیاسی و تجاری دچار مشکلات زیادی شده است.

در برابر سایر ارزها، هر دلار به ۱۰۹.۳۸ ین افزایش یافت و هر دلار استرالیا با ۰.۱ درصد افزایش به ازای ۰.۶۹۳ دلار آمریکا مبادله شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید