ایستگاه شارژ ۳۵۰ کیلوواتی آیونیتی در بریتانیا راه‌اندازی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۳
    کد خبر :546982

شبکه‌ی شارژ آیونیتی که با سرمایه‌گذاری مشترک فورد، فولکس‌واگن، بی‌ام‌و و دایملر تأسیس شده، اولین ایستگاه شارژ پرقدرت ۳۵۰ کیلوواتی را در بریتانیا رونمایی کرد.

شبکه‌ی شارژ خودرو الکتریکی آیونیتی (Ionity) که خودروسازانی از‌جمله فورد و فولکس‌واگن از آن پشتیبانی می‌‌کنند، قدرتمندترین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی را در بریتانیا راه‌اندازی کرد و امیدوار است زمان شارژ را به کمتر از ۲۰ دقیقه برساند. ایستگاه شارژ ۳۵۰ کیلوواتی آیونیتی در شهر میدستون از توابع شهرستان کنت افتتاح شده و اولین حرکت از طرح‌های بزرگ‌تر این شرکت برای ارائه‌ی بیش از ۴۰ جایگاه شارژ در انگلستان به‌شمار می‌رود. هرکدام از این ایستگاه‌های شارژ بیش از ۶ شارژر پرقدرت خواهند داشت و آیونیتی اعلام کرده به‌زودی، مکان‌های جدیدی در میلتون‌کینز و گرتناگرین اضافه می‌کند.

هم‌اکنون در بازار، خودروی الکتریکی برای فروش وجود ندارد که بتواند از سیستم شارژ ۳۵۰ کیلوواتی بهره گیرد. انتظار می‌رود اولین خودرو سازگار با این سیستم پورشه تایکان باشد که اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. بااین‌حال، تمام وسایل نقلیه‌ی الکتریکی کنونی می‌‌توانند در ایستگاه آیونیتی شارژ شوند؛ اما با نرخ پایین‌تری از شارژ بهره‌مند می‌شوند.

سخن‌گوی آیونیتی در‌این‌زمینه گفت:شبکه‌ی شارژ ۳۵۰ کیلووات بریتانیا در آینده قابل‌استفاده است و باتوجه‌به ظرفیت باتری خودرو الکتریکی، امکان پایین‌آوردن زمان شارژ تا هشت دقیقه را فراهم می‌کند؛ بنابراین، حمل‌ونقل الکتریکی را راحت و مطمئن و به تجربه‌ی روزمره تبدیل خواهد کرد.

هم‌اکنون آئودی E-tron با ۱۵۰ کیلووات، بیشترین نرخ شارژ باتری را در میان تمام مدل‌های موجود در بازار دارد. تعداد انگشت‌شماری ایستگاه شارژ ۱۵۰ کیلووات در انگلستان وجود دارد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به ایستگاهی اشاره کرد که اخیرا شرکت بی‌پی چارج‌مستر (BP Chargemaster) راه‌اندازی کرده است. باوجوداین، بیشترین ایستگاه‌های شارژ عمومی ۵۰ کیلوواتی هستند که به‌معنی زمان شارژ بسیار کندتر است.

سخن‌گوی آیونیتی افزود:شارژ پرقدرت به‌عنوان وسیله‌ای برای افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی ضروری است و باعث می‌شود سفرهای طولانی‌مدت درمقایسه‌با زمان استفاده از ایستگاه‌های کندتر ۵۰ کیلوواتی دسترس‌پذیرتر شوند. ما اکنون می‌بینیم خودروهایی به بازار عرضه می‌شوند که قابلیت شارژ بیش از ۵۰ کیلووات دارند؛ بنابراین شبکه‌ی شارژ پیشرفته بخش مهمی از پازل خودرو برقی است. آیونیتی می‌خواهد به مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خودروهای برقی اطمینان دهد شارژر سریع واقعیت دارد. با نصب شارژر ۳۵۰ کیلوواتی، در آینده‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنیم که در آن سفر طولانی‌مدت خودرو الکتریکی ساده و عملی است و شارژ سریع این امکان را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

خودروسازان به‌تازگی خودروهای الکتریکی با ظرفیت شارژ بیشتر معرفی می‌کنند و قصد دارند این زمان را کاهش دهند. اجماع کلی صنعت خودروسازی این است که وقتی زمان شارژ ۸۰ درصد ظرفیت باتری تقریبا به ۱۰ دقیقه برسد، مالکانی که به خودروهای بنزینی و دیزلی علاقه دارند، به‌طورجدی برای خرید خودرو بدون انتشار آلایندگی متقاعد می‌شوند.

آیونیتی در سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، دایملر و فورد تأسیس شد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲,۴۰۰ شارژر خودرو برقی در سراسر اروپا نصب کند. به‌گفته‌ی مسئولان آیونیتی، ایستگاه‌های شارژ این شرکت در بریتانیا به‌طورکامل از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند که شرکت Octopus Energy آن را ارائه کرده است.

مایکل هاجش، مدیرعامل آیونیتی، در‌این‌باره گفت:خوشحالیم که شبکه‌ی شارژ خود را در بریتانیا با اولین ایستگاه در میدستون راه‌اندازی می‌کنیم. درحالی‌که خودروسازان با هدف ارائه‌ی شعاع حرکتی بیشتر، به عرضه‌ی محصولات برقی مجهز به باتری‌های بزرگ‌تر ادامه می‌دهند، شارژرهای پرقدرت نیز بخش مهمی از روند حمل‌ونقل الکتریکی به‌شمار می‌روند. بنابراین، سفر با خودرو الکتریکی را به تجربه‌ای بدون دردسر و آرام تبدیل می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید