حل یک مشکل برای درخواست طرح ترافیک/عدم استعفای اعضای شورا برای شرکت در انتخابات مجلس

    کد خبر :546622

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۸۵ درصد قطعات مترو که در گمرک مانده بود ترخیص شده و ۱۵ درصد باقی مانده است، گفت: اگر مسئولان مترو نتوانند این ۱۵ درصد را نیز با کمک دولت ترخیص کنند از بی‌عرضه‌گی‌شان است.

محسن هاشمی ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر توزیع نامناسب سهمیه طرح ترافیک با بیان اینکه سال گذشته معاونت حمل و نقل نسبت به توزیع سهمیه طرح ترافیک اقدام کرد اما امسال یک کمیته هفت نفره مسئول این کار شد، گفت: یک نماینده از کمیسیون فرهنگی و یک نماینده از کمیسیون حمل و نقل در این کمیته حضور دارد و مابقی اعضا نیز از وزارت ارشاد و اصناف خبری هستند.

وی با بیان اینکه تعداد سهمیه‌ها محدود است و باید این تعداد محدود بین همه رسانه‌ها تقسیم شود، گفت: یک نفر با من تماس گرفت و از نحوه توزیع انتقاد کرد و من لیست را که دیدم متوجه شدم به طور متوسط کمتر از ۳۰ سهمیه به رسانه‌ها داده شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورای شهر که در این کمیته هستند باید پاسخگو باشند، گفت: از آنها توضیح بخواهید.

هاشمی همچنین در مورد تأثیر تحریم‌ها بر ورود واگن‌های مترو افزود: واگن مترو ربطی به تحریم ندارد و قطعات مترو در حال حاضر در گمرک است.

وی با تشریح روند ترخیص کالا از گمرک، گفت: برای ترخیص کالا یا باید اسناد مالکیت و یا پول برای ترخیص و پرداخت سود بازرگانی وجود داشته باشد که شهرداری تهران در این زمینه‌ها با مشکل مواجه است.

هاشمی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که هنوز حل نشده بحث هزینه‌های گمرکی قطعات مترو است عنوان کرد: هزینه گمرکی یک قطار پنج درصد است اما اگر بخواهیم قطعات را به صورت منفصل و جداگانه بیاوریم برای هر قطعه یک گمرکی در نظر گرفته می‌شود که این هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران پول کافی برای پرداخت سود بازرگانی و هزینه گمرکی را ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند با تسویه حساب نسبت به ترخیص کالاهایش اقدام کند گفت: البته دولت نیز در توسعه خطوط مترو سهم دارد و می‌تواند شهرداری را در پرداخت هزینه‌های گمرکی‌اش یاری کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۸۵ درصد قطعات مترو که در گمرک مانده بود ترخیص شده و ۱۵ درصد باقیمانده است، ادامه داد: اگر مسئولان مترو نتوانند این ۱۵ درصد را نیز با کمک دولت ترخیص کنند از بی‌عرضگی‌شان است.

هاشمی در ادامه در خصوص اتفاقات اخیر در شرکت بهره برداری مترو و زمزمه‌های جابجایی کارکنان، این خبر را سوء تفاهم عنوان کرد و گفت: مثل موضوع شهربان و حریم بان که در یگان انتظامی ادغام شد اخبار غیر واقعی نیز در مورد مترو منتشر شد که من جزئیات خبر را ندارم اما مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو عنوان کرد که این خبر غیر واقعی است.

وی در خصوص انتقاد یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر عدم توجه کافی شهرداری به مصوبات شورا اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد طرح‌ها در شهرداری اجرا نمی‌شود و آن درصدی هم که در شهرداری اجرا می‌شود برای ما قانع کننده نیست. البته اعضای شورا عنوان کردند که متأسفانه برخی عجله‌ها برای ارائه طرح باعث می‌شود که طرح آنقدر کارشناسی نباشد که شهرداری نتواند از اجرای آن شانه خالی کند و بعضاً دیده می‌شود که اعضا در ارائه طرح عجله کرده و با ارائه طرح‌های دو فوریتی و یک فوریتی سبب می‌شوند که پروسه کار کارشناسی طی نشود که باید این آسیب‌ها شناسایی شود.

به گزارش تسنیم،هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعضای شورای شهر برای حضور در انتخابات مجلس استعفا داده‌اند یا نه؟ گفت: هیچ کدام از اعضای شورای شهر استعفایی را برای این منظور ارائه ندادند و همه تا ۱۴۰۰ در خدمت مردم هستند.

وی همچنین در مورد طرح ترافیک با بیان اینکه مشکل مالکیت خودرو رفع شده است، افزود: در گذشته هنگامی که ماشین به اسم من بود و پسرم می‌خواست از آن استفاده کند در سامانه “تهران من” خطا در سرور داده می‌شد اما حالا مشکل مالکیت با مشخصات درخواست کننده حل شده است و این موضوع ربطی به پسر من هم ندارد و ایراد سامانهمای تهران” بود که حالا حل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید