دانش‌آموزان اگر مهارت تفکر داشته باشند کمتر گول می‌خورند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۱:۳۰

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر دانش‌آموزان مهارت تفکر داشته باشند کمتر گول می‌خورند و می‌توانند در مقابل مشکلات قدرت حل مساله را بکار بگیرند گفت: اعتماد به‌نفس می تواند نقش موثری در عدم ورود به اختلالات را بازی کند. اغلب دانش آموزانی که اعتماد به‌نفس پایین داشته و احساس می کنند توانایی انجام امور را ندارند به آسیب‌های اجتماعی روی می آورند.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در دومین نشست شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ( طرح نماد) که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه حل مشکلات نیازمند آموزش و پرورش با کیفیت است گفت: اما این به معنای فراگیری یک دانش نیست.

وی افزود: متاسفانه تمام نگرش مردم و آموزش و پرورش این است که دانش آموزان ریاضی یا علوم را خوب فرابگیرند اما در نظام های آموزشی دنیا تمرکز بر تربیت و مهارت است.

وی افزود: در بحث توسعه می گویند کدام کشورها در آموزش و پرورش سرمایه گذاری می کنند و برای رصد این نظام به دبستان ها توجه می کنند. پیشگیری از آسیب ها یعنی دانش آموزان مهارت های لازم را فرا بگیرند و معلم در کلاس درس می تواند مهارتهایی همچون غلبه بر مشکلات و تفکر را به دانش آموزان بیاموزد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر دانش آموزان ما مهارت تفکر داشته باشند کمتر گول می خورند و می‌توانند در مقابل مشکلات قدرت حل مساله را بکار بگیرند گفت: اعتماد به‌نفس می تواند نقش موثری در عدم ورود به اختلالات را بازی کند. اغلب دانش آموزانی که اعتماد به‌نفس پایین داشته و احساس می کنند توانایی انجام امور را ندارند به آسیب های اجتماعی روی می آورند.

وی افزود: سرمایه گذاری در سنین پایین تر پربازده تر است. اشتباه است که در سنین بالاتر سرمایه گذاری بر روی فرزندان می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تحقق این امر باید توانمندسازی معلمان را بیش از هرچیز دیگری مورد توجه قرار دهیم عنوان کرد: معلمی که تعامل لازم برای برقراری ارتباط با دانش آموزانش داشته باشد می تواند در شکل گیری شخصیت و تربیت آنها نقش اساسی بازی کند.

دانش آشتیانی تاکید کرد: باید برای خانواده ها نیز کارگاه‌های آموزشی داشته باشیم. عدم مهارت خانواده برای برقراری ارتباط موثر با فرزندان زمینه ساز بسیار آسیب های اجتماعی می شود و خانواده ها نیازمند آموزش در این زمینه هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با کمک همه دستگاه‌ها وضعیت آموزش و پرورش را بهبود بخشیم.

به گزارش ایسنا، فاطمه رهبر معاون کمیته امداد امام خمینی نیز به نقش طرح نماد در رفع همپوشانی‌های نهادهای خدماتی و کمک به شناسایی فقرا اشاره کرد و گفت: نظام مددکاری کمیته امداد را در دست طراحی داریم که ویژه کمیته امداد است. همچنین آمادگی داریم سامانه و بانک اطلاعاتی خود را در اختیار بگذاریم.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از سامانه طرح نماد رونمایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید