عرضه نفت خام در بورس انرژی با یک تغییر جدید

    کد خبر :546567

نماینده شرکت ملی نفت در بورس درباره عرضه نفت و میعانات گازی در بورس گفت: امروز برای نخستین بار نفت خام سنگین بر اساس شیوه نامه ابلاغی سال ۱۳۹۸ در بورس عرضه شد.

امیرحسین تبیانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بر اساس اطلاعیه عرضه، این محصول در بورس ۶۴.۲۹ سنت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مبنای قیمت‌گذاری فوب خارک به مقصد مدیترانه است و بر همین اساس نیز قیمت اعلام شده و شیوه تسویه حساب و بارگیری نیز طبق شیوه نامه ابلاغی اجرا خواهد شد.

به‌گفته وی، بر اساس اطلاعیه حداقل بارگیری ۳۵ هزار بشکه و واحدهای قابل معامله نیز ۱۰۰۰ بشکه روی تابلو در نظر گرفته شده است. درباره نفت خام سبک نیز باید گفت که یک بار در هفته گذشته عرضه صورت گرفت اما هفته آینده نیز شاهد عرضه مجدد خواهیم بود.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس از عرضه نفت و میعانات گازی در بورس افزود: معمولاً عرضه، سه‌شنبه‌ها صورت می‌گیرد اما با توجه به این‌که سه‌شنبه هفته آینده تعطیل است، دوشنبه آتی دو میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی با قیمت ۹۵ درصد قیمت نفت خام دبی روی تابلو عرضه خواهد شد که اطلاعیه آن نیز منتشر شده است.

پیش‌بینی‌ها برای استقبال از عرضه

تبیانیان درباره پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای استقبال از عرضه گفت: تعدادی متقاضی وجود دارد اما باید برای مشخص شدن نتیجه نهایی منتظر ماند.

بیستم فروردین‌ماه برای نخستین بار در سال ۱۳۹۸ و برای نهمین بار در تاریخ بورس، نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌المللی بورس انرژی عرضه شد اما در نهایت هیچ مشتری در طرف تقاضا سفارشی ثبت نکرد و نفت خام سبک ایران در بورس بی‌مشتری ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید