پورشه 911 رکورددار سریع‌ترین خودرو روی شن شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۱۸
    کد خبر :546021

یک پورشه ۹۱۱ تیونینگ‌شده با قدرت ۱۲۰۰ اسب‌بخار توانست رکورد سرعت خودروها روی سطح شنی را بشکند.

زف آیزنبرگ که یک رکورددار سرعت با موتورسیکلت است، تصمیم گرفته این‌بار رکورد سرعت را در یک وسیله‌ی نقلیه‌ی چهار چرخ بشکند. وی در این رکوردشکنی توانست با ثبت سرعت ۳۳۸/۵ کیلومتر بر ساعت، رکورد سرعت خودروها روی شن را بشکند. وی همچنین موفق شد رکورد ۴۰۰ متر و ۱۶۰۰ متر را نیز جابه‌جا کند. آیزنبرگ تنها شخص در ساحل شنی پندینه وِلز است که توانسته است با موتورسیکلت به سرعت بالاتر از ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. وی همچنین رکورد سرعت موتورسیکلت و اتومبیل را در بریتانیا دراختیار دارد.

آیزنبرگ برای شکستن رکورد سرعت روی شن، از یک پورشه ۹۱۱ تیونینگ‌شده استفاده کرد. مسیر شنی که این رکوردشکنی در آن انجام شد، ۳.۲ کیلومتر طول داشت و مسیری بسیار سخت بود، به همین خاطر، لازم بود تا تغییراتی در خودرو اعمال شود. تیم آیزنبرگ به این منظور قدرت موتور پورشه ۹۱۱ توربو را به ۱۲۰۰ اسب‌بخار افزایش دادند. تیونینگ پیشرانه‌ی این خودرو توسط شرکت ES Motors انجام شده و جالب است که خودروی مذکور از نظر قانونی هیچ منعی برای تردد در خیابان ندارد.

بخش‌های داخلی پیشرانه‌ی ۴.۱ لیتری، جعبه‌دنده، کلاچ، میل گاردان و سیستم سوخت‌رسانی این پورشه کاملا تقویت شده‌اند. این خودرو با سوخت مسابقه‌ای E85 کار می‌کند و به همین خاطر نیاز به یک سیستم سوخت‌رسانی پیچیده دارد تا موتور بر اثر حرارت آسیب نبیند. تیم تیونینگ جعبه‌دنده‌ی PDK این خودرو را نیز تقویت کردند و سیستم تعلیق نیز به‌گونه‌ای تغییر یافت تا قابلیت بالاتری روی شن داشته باشد.

به‌گفته‌ی آیزنبرگ، عملکرد پورشه روی شن با آسفالت بسیار متفاوت است، چون شن مقاومت زیادی ایجاد می‌کند و از سویی بسیار لغزنده است. به همین دلیل، آن‌ها نتوانستند بیش از ۸۵۰ اسب‌بخار از قدرت پیشرانه را استفاده کنند، چون درغیراین‌صورت، هرزگردی زیادی در چرخ‌ها مشاهده می‌شود. لازم به یادآوری است که قدرت پورشه ۹۱۱ توربو در حالت استاندارد ۵۳۳ اسب‌بخار است.

رکوردی که آیزنبرگ شکسته است، قبلا دراختیار کمپل بود که در سال ۱۹۲۷ توانسته بود به سرعت ۲۸۱.۳ کیلومتر بر ساعت روی شن دست پیدا کند. این رکورد برای تقریبا ۹۰ سال دست‌نخورده باقی مانده بود؛ تا اینکه در سال ۲۰۱۵، بازیگر آمریکایی مشهور، ادریس البا، آن را شکست و حالا دراختیار آیزنبرگ و پورشه ۹۱۱ توربو است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید