تشکیل پرونده برای جبران خسارت بیش از ۱۶۹هزار واحد آسیب‌دیده در سیل

    کد خبر :545837

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تشکیل پرونده برای بیش از ۱۶۹ هزار واحد آسیب‌دیده در سیل خبر داد.

اسماعیل نجار  درباره تأمین خسارات سیل زدگان گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که مسئولیت اصلی جبران خسارات وارده به منازل سیل زدگان را برعهده دارد، اکثریت ارزیابی‌ها و کارشناسی واحدهای آسیب دیده از سیل به اتمام رسیده و تاکنون ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد آسیب دیده اعم از احداثی و تعمیری در سکونتگاه‌های شهری و روستایی کارشناسی شده و با تشکیل پرونده مراحل تأمین اعتبار را طی می‌کند که البته اعتباراتی نیز به بسیاری از آنها تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه زمانبندی و دستورالعمل مشارکت نهادهای کمک رسان در بازسازی مناطق سیل زده تهیه شده و اقدامات بر اساس آن انجام می‌شود، گفت: در مورد واحدهای تخریبی نیز اعتبارات لازم برای اسکان موقت و اجاره محلی برای خانواده‌ها پرداخت شده است.

نجار با بیان اینکه اعطای تسهیلات معیشتی و بازسازی و پرداخت کمک‌های بلاعوض در مناطق آسیب دیده از سیل ادامه دارد، درباره بازسازی منازل آسیب دیده نیز گفت: همانطور که بارها گفته شده اجازه ساخت خانه در مسیل داده نخواهد شد و منازلی که در این بخش بودند باید به جای دیگری منتقل شوند. در مکان‌هایی هم که امکان بازسازی وجود دارد عملیات اجرایی آغاز شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد جبران خسارت‌های بخش کشاورزی نیز گفت: در این بخش نیز مطابق برنامه ریزی‌ها اقدامات برای جبران خسارات در حال انجام است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید