رکوردشکنی لیورپول در صورت فتح لیگ قهرمانان اروپا

  • ورزشی
  • یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۱۸
    کد خبر :545634

قرمزپوشان مرسی‌ساید در صورت قهرمانی در باپرستیژترین تورنمنت فوتبال باشگاهی دنیا، رکورد جدیدی را از نظر مالی به نام خود ثبت خواهند کرد.

باشگاه لیورپول در صورتی که شنبه هفته آینده در فینال لیگ قهرمانان اروپا، بر تاتنهام غلبه کند، پاداش‌‌های مالی‌اش در این فصل از این رقابت‌ها را به حدود 100 میلیون پوند افزایش خواهد داد که یک رکورد جدید در تاریخ فوتبال انگلیس خواهد بود. این در حالیست که پاداش‌های مالی تاتنهام در صورت پیروزی این تیم در واندامتروپولیتانو به 93 میلیون پوند می‌رسد.

رقم دقیقی که لیورپول با قهرمانی در اروپا کسب می‌کند، 98.1 میلیون پوند خواهد بود و در صورت باختن فینال این رقم به 94.6 میلیون کاهش می‌یابد. در مورد تاتنهام اما قهرمانی 93 میلیون پوند و نایب قهرمانی 89.5 میلیون پوند پاداش نقدی خواهد داشت.

این ارقام بر اساس فاکتورهای متعددی از جمله پاداش‌های صعود از مراحل قبلی (13.5 میلیون پوند بابت صعود از مرحله گروهی برای هر یک از دو تیم)، پاداش‌‌های مربوط به عملکرد در مرحله گروهی شامل پیروزی و تساوی در هر بازی ( مجموعاً 7.9 میلیون پوند برای لیورپول و 6.9 میلیون پوند برای تاتنهام) به علاوه پاداش‌های صعود به مرحله یک هشتم نهایی (8.4 میلیون پوند برای هر دو تیم)، به مرحله یک چهارم نهایی (9.2 میلیون پوند برای هر دو تیم)، به مرحله نیمه نهایی (10.6 میلیون پوند برای هر دو تیم) و به فینال (13.2 میلیون پوند برای هر دو تیم) محاسبه شده است.

تفاوت میان پیروزی و شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا تنها 3.5 میلیون پوند است، ضمن اینکه دو فاکتور دیگر برای کسب پاداش‌های مالی از یوفا نیز وجود دارد که یکی مربوط به اهمیت و سهم هر تیم در بازاریابی یوفا برای فروش حق پخش بازی‌های لیگ قهرمانان است و دیگر سهم هر تیم بر اساس جایگاهش در رده‌بندی و دستاوردهایش در فصول اخیر این رقابت‌ها. مورد اول با فرمولی پیچیده محاسبه می‌شود که در آن عواملی مانند جایگاه هر تیم در جدول رده‌بندی لیگ داخلی در فصل قبل و تعداد شرکت‌‌های تلویزیونی که در آن کشور حق پخش بازی‌های لیگ قهرمانان را خریده‌اند، دخیل هستند. مورد دوم یک بدعت است که بر اساس آن سهم باشگاه‌های باسابقه‌تر و پرافتخارتر در یک دهه اخیر رقابت‌های اروپایی را نسبت به دیگر تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها افزایش می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید