فیسبوک ارز دیجیتالی که مخفیانه توسعه داد را رونمایی می‌کند

    کد خبر :545559

فایننشال تایمز گزارش داد مدیران ارشد فیسبوک با تیم ارز دیجیتال خود دیدار کرده‌اند تا در مورد معرفی سیستم پرداخت دیجیتال خود مذاکره کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، فایننشال تایمز گزارش داد مدیران ارشد فیسبوک با تیم ارز دیجیتال خود دیدار کرده‌اند تا در مورد معرفی سیستم پرداخت دیجیتال خود مذاکره کنند.

گزارشاتی از بی‌بی‌سی حاکی از این است که شرکت فیسبوک که صاحب اینستاگرام و واتس‌اپ هم هست، قرار است این پروژه را که به گلوبال‌کوین معروف است، در آغاز ۲۰۲۰ در ده‌ها کشور آغاز کند. انتظار می‌رود فرایند تست این پروژه در پایان ۲۰۱۹ آغاز شود.

از سال گذشته، شایعاتی در مورد اینکه این غول شبکه‌های اجتماعی، در نظر دارد ارز دیجیتال خود را به راه بیاندازد، به گوش می‌رسید. فیسبوک پیش از این، یک دهه پیش تلاش کرده بود ارز مجازی خود را ایجاد کند، اما شکست خورده بود. اما این قبل از زمانی بود که این شرکت آمریکایی پایگاهی با ۲ میلیارد کاربر در اختیار داشته باشد.

طبق گزارش فایننشال تایمز، تیم خدمات فیسبوک در طول سال گذشته روی پروژه گلوبال‌کوین کار می‌کرده‌اند. انتظار می‌رود ارز دیجیتال فیسبوک نه تنها در فضای این برنامه برای خرید و فروش و پرداخت استفاده شود، بلکه در خارج از آن هم مورد استفاده قرار بگیرد.

اولین گزارشات از این پروژه جاه‌طلبانه، در ماه دسامبر منتشر شد. در ماه آوریل گزارشات نشان داد فیسبوک شرکتی به نام لیبرا را در سوئیس تأسیس کرده است که کار آن توسعه نرم‌افزار پرداخت و تحلیل داده و زیرساخت‌های مورد نیاز آن است و بر اساس تکنولوژی بلاکچین کار می‌کند.

در همین ماه مؤسس فیسبوک، مارک زاکربرگ، هم گفت: ما معتقدیم فرصت خوبی داریم تا پرداخت‌ها را ساده‌تر کنیم. فرستادن پول از شخصی به شخص دیگر، می‌تواند به سادگی فرستادن یک تصویر باشد.

در گزارش بی‌بی‌سی به این اشاره شده است که مارک زاکربرگ با رئیس بانک مرکزی انگلیس مارک کارنی در این مورد صحبت کرده است و در مورد ملزومات قانونی آن هم از مقامات خزانه‌داری آمریکا مشورت گرفته است.

طبق گزارشات گوناگون، فیسبوک مشغول مذاکره با قانون‌گذاران بانکی، مؤسسات مالی، فروشگاه‌های آنلاین و بورس‌های ارز مجازی بوده است تا شرایط تبدیل ارز دیجیتال این شرکت، به ارزهای دیجیتال دیگر، یا ارزهای مرسومی مانند دلار، فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید