سومین نشست گروه گفتگوی ژئوپلیتیک ایرانی و فرانسوی برگزار شد

    کد خبر :545321

نشست سوم گروه گفتگوی ژئوپلیتیک ایرانی و فرانسوی با حضور دو تن از اساتید گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس درکالج مطالعات جهان پاریس برگزار شد

در سومین نشست گروه گفتگوی ژئوپلیتیک ایرانی و فرانسوی که با موضوع «ژئوپلیتیک خاورمیانه و نقش اروپا در آن» با حضور دکتر «محمدرضا حافظ نیا» و دکتر «سیروس احمدی» و همچنین سه دیپلمات ارشد کشور در پاریس برگزار شد.

در این نشست همچنین که تعدادی از ژئوپلیتیسین های برجسته فرانسه، دیپلمات‌ها و متخصصان روابط بین الملل آن کشور نیز حضور داشتند، گفتگو و تبادل نظر درباره موضوعات ژئوپلیتیکی منطقه خاورمیانه گفتگو و تبادل نظر انجام شد.

دکتر «سیروس احمدی» استادیار گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اهداف این نشست گفت: در این نشست موضوعات ژئوپلیتیکی منطقه خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تأکید شدکه همراهی اروپا با آمریکا در مسائل خاورمیانه منجر به ضعف اروپا شده و ضرورت دارد تا اروپا سیاست‌های مستقل‌تری نسبت به منطقه اتخاذ کند.

وی در ادامه افزود: از موضوعات دیگری که در این نشست مطرح شد این بود که ایران در مبارزه علیه تروریسم و داعش بر خلاف غربی‌ها بسیار جدی عمل کرده و مسائل انسان دوستانه و مسئله کاهش آسیب به غیرنظامیان را در دستور کار خود داشته است. در حالی که آمریکا در مبارزه علیه تروریسم گزینشی عمل کرده و در سوریه و عراق بیشترین آسیب را به مردم غیر نظامی وارد کرده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار داشت: در این نشست تأکید شد آینده خاورمیانه شاهد تحولات جدی خواهد بود و تنها کشوری که می‌تواند گروه‌های تروریستی تندرو در منطقه را کنترل کند، ایران است. در صورت قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در خاورمیانه، خشونت آنها به اروپا نیز کشیده شده و شهرهای اروپا هدف عملیات تروریستی این گروه‌ها قرار می‌گیرند. پس برای امنیت اروپا و منطقه لازم است همکاری با ایران گسترش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید