قالیباف: بحران اقتصادی بر همه ابعاد جامعه سایه انداخته/قوه مجریه دچار ضعف مدیریتی است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۱:۱۵

کاندیدای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: بحران اقتصادی در حال حاضر بر همه مسائل سایه انداخته است، در مقطع کنونی مسائل اقتصادی نقطه آسیب در تهدیدات داخلی و خارجی شده است.

محمدباقر قالیباف عصر امروز در جمع نخبگان حوزوی، دانشگاهی، فرهنگی و رسانه‌ای استان قم، با بیان اینکه در در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در شهر تهران از روز اول با رویکرد اجتماعی و فرهنگی کارها آغاز شد اظهار داشت: موضوعات آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، طلاق، فقر و… بیش از 20 سال به طور مستقیم برخورد داشتم از همین رو اطلاعات زیادی در این مورد دارم.
شهردار تهران با بیان اینکه از ظرفیت کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در حوزه فرهنگی اجتماعی استفاده می‌شود افزود: مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در وظایف قانونی هیچ شهرداری نیست با این وجود اقدامات ویژه‌ای ارائه شد.
به گفته وی، بحران اقتصادی در حال حاضر بر همه مسائل سایه انداخته است. در مقطع کنونی مسائل اقتصادی نقطه آسیب در تهدیدات داخلی و خارجی شده است.
قالیباف با تاکید براینکه فاصله از مردم و دور کردن مردم از امور ایرادی است که سبب شده اکثر کارها در مسایل مختلف دست 4 درصد باشد خاطرنشان کرد: این اقدامات با فرهنگ امام و دفاع مقدس مغایرت دارد.
کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برنامه‌های اقتصادی مبتنی بر دخالت دادن مردم در امور تدوین شده است خاطرنشان کرد: قوه مجریه در برهه کنونی دچار ضعف مدیریتی است از این رو لازم است نگاه نسل نو وارد عرصه مدیریت کشور شود.
شهردار تهران با تاکید براینکه حتما تخلف در شهرداری وجود دارد اما فساد سازمان‌یافته در شهرداری نه، تاکید کرد: امکان ندارد مسئله‌ای درباره دزدی در شهرداری بر من ثابت شود و برخورد نکنم.
وی به تخریب‌های صورت گرفته علیه شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بیش از یک دهه در شهرداری در حال فعالیتم، در تمام موارد یک مورد پرونده محکومیت وجود ندارد و در همه این موارد شایعه و تهمت بوده است.
قالیباف با اشاره به جوان‌گرایی در مجموعه شهرداری تهران تصریح کرد: حمایت از نسل سوم موضوعی است که باید در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.
شهردار تهران به سیستم با به سامان بانکی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در سیاست خارجی هم یا با تقابل، تعامل و یا رقابت مواجهیم اما امروز نظام جمهوری اسلامی به اقتداری دست یافته که رویکرد تقابلی را به رقابتی تبدیل کند اما با این وجود مذاکره یک مبارزه است که از آن غفلت شد.
وی با تاکید براینکه مشکل ما در کشور پول نیست، افزود: در اوج تحریم‌های گسترده داخلی و خارجی شهرداری تهران موفق به تکمیل 300 کیلومتر متروی تهران شد و این آمار قابل قیاس با تمام شهرهای کشور است.
قالیباف به اجرای پروژه منوریل قم اشاره کرد و گفت: ابتدا می‌خواستند این پروژه را در تهران اجرا کنند که گفتم حداقل اجرای حمل و نقل عمومی این است که مردم از آن استفاده کنند حالا سوال این است که بر چه اساسی این پروژه  وسط رودخانه بدون توجه به ابتدایی ترین موضوعات اجرا شده است.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید