گران‌بودن حق‌الوکاله، علت رجوع کم مردم به وکیل

    کد خبر :545011

یک نماینده مجلس در خصوص ضرورت رقابتی‌شدن بازار وکالت در کشور گفت: اگر تعداد وکلا در کشور بیشتر بود بازار رقابتی در حوزه خدمات حقوقی شکل می‌گرفت و مشکل حق الوکاله ها هم حل می شد.

بشیر خالقی، نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گران‌بودن حق‌الوکاله‌ها، گفت: علت اصلی عدم رجوع مردم به وکیل همین موضوع حق الوکاله ها است. چاره آن را هم در رفع محدودیت‌های زائد در جذب وکیل است.

وی بر ضرورت حضور وکیل برای پیگیری پرونده‌های قضایی و حل مشکلات مردم تاکید کرد و در خصوص راهکار افزایش رجوع مردم به وکیل، گفت: اگر شرایط را به نحوی اصلاح کنیم که افراد بیشتری بتوانند وکیل شوند، تمایل وکلا برای پذیرش وکالت پرونده‌های کوچک نیز بیشتر خواهد شد و به تبع کاهش هزینه‌های رجوع به وکیل، علاقه مردم نیز برای رجوع به مشاوران حقوقی و وکلای دادگستری بیش‌تر خواهد شد.

خالقی ادامه داد: اگر در خصوص عرضه در بازار خدمات حقوقی محدودیت ایجاد کنیم، مردم دچار مشکل می‌شوند. باید شرایطی را در کشور ایجاد کنیم که مردم با سهولت بیشتر، مشکلات حقوقی خود را پیگیری کنند و دعاوی آن‌ها با سرعت و دقت بیشتری حل‌وفصل شود.

گران‌بودن حق‌الوکاله علت عدم رجوع مردم به وکیل

نماینده مردم خلخال و کوثر به موضوع گران‌بودن حق‌الوکاله‌ها و مشکلات مردم در گرفتن وکیل پرداخت و گفت: خیلی از وکلای دادگستری پول‌های کلانی را به عنوان حق‌الوکاله از موکلان خود دریافت می‌کنند.

بشیر خالقی ادامه داد: در حال حاضر، افرادی که از نظر وضعیت مالی در حد متوسط هستند، درگرفتن وکیل به مشکل برمی‌خورند.

رقابتی‌شدن بازار وکالت می‌تواند مسائل موجود را حل کند

وی در خصوص ضرورت رقابتی‌شدن بازار وکالت در کشور گفت: اگر تعداد وکلا در کشور بیشتر بود بازار رقابتی در حوزه خدمات حقوقی شکل می‌گرفت که در نتیجه آن از یکسو مشکل حق‌الوکاله‌ها و از سوی دیگر مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان حقوق نیز حل می‌شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شرایط جذب در بازار خدمات حقوقی نباید به‌گونه‌ای باشد که فارغ‌التحصیلان حقوقی تمام امید خود را از دست بدهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید