با پوشش خوردنی جدید میوه ها دیرتر فاسد می شوند

    کد خبر :544887

با استفاده از ماده موجود در هسته میوه ها و پالپ های آنها نوعی پوشش تولید شده که از فاسد شدن میوه و سبزیجات جلوگیری می شود.

یک پوشش خوراکی جدید ابداع شده که سبب می‌شود میوه و سبزیجات تا ۳ برابر مدت معمول تازه بمانند.

این پوشش از نوعی ماده گیاهی تولید می‌شود که در دانه و پالپ میوه‌ها وجود دارد و نوعی مانع اکسیژنی طبیعی ایجاد می‌کند. به این ترتیب از فاسد شدن میوه‌های مختلف از موز گرفته تا آووکادو جلوگیری می‌کند.

این بدان معناست که می‌توان بدون نیاز به پلاستیک میوه‌های تازه را در سوپر مارکت ها فروخت و از دور ریز میلیون‌ها تن کیسه پلاستیکی اجتناب کرد.

در اوایل هفته گذشته کمیسیون اتحادیه اروپا ایمنی پوشش جدید را برای استفاده روی برخی محصولات خاص تأیید کرد. این پوشش Apeel نام دارد. شرکت آمریکایی تولید کننده این پوشش به نام Apeel Sciences با مؤسسه Natures Prideدر اروپا همکاری می‌کند و قرار است در سال جاری میلادی آووکادهایی با این نوع پوشش در فروشگاه‌های انگلیس فروخته شوند.

این پوشش در حقیقت مانع از از بین رفتن رطوبت میوه و سبزیجات می‌شود و همزمان دریافت اکسیژن در محصولات را محدود می‌کند. به این ترتیب عمر میوه و سبزی افزایش می‌یابد.

به عنوان مثال در حالت عادی ۱۰ روز طول می‌کشد تا پوست موز قهوه‌ای شود اما با استفاده از پوششApeel، رنگ پوست میوه تغییری نمی‌کند. به طور مشابه لوبیای سبز نیز دیرتر فاسد می‌شود.

استفاده از این پوشش در ژاپن، چین، مکزیک، شیلی، پرو و کلمبیا تأیید شده است. همچنین آووکادویی با این پوشش در فروشگاه‌های آمریکایی فروخته می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید