توافق فدراسیون فوتبال با یک شرکت برای خرید تکنولوژی VAR

  • ورزشی
  • شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۴
    کد خبر :544846

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال گفت: اولین دوره آموزشی سیستم ویدئو چک با حضور ۲۴ داور زیر نظر مدرس فیفا در مرکز ملی فوتبال برگزار می شود.

به گزارش بازتاب و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، داود رفعتی با بیان این موضوع عنوان کرد: از میان ۱۰ برندی که فیفا و بورد بین المللی آن‌ها را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده بود، با یکی از این شرکت‌ها به توافق رسیدیم و به زودی دوره آموزش داوران را که مهمترین بحث در اجرای این سیستم می‌باشد، را آغاز خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه در مسابقات جام جهانی جوانان در لهستان هستم با نمایندگان فیفا در این خصوص صحبت‌های لازم را انجام دادم و قرار شد اولین دوره آموزشی از اول تیرماه به مدت هفت روز زیر نظر مدرس فیفا با حضور ۲۴ داور در مرکز ملی فوتبال به صورت تئوری و عملی برگزار شود.

رئیس دپارتمان داوران در خصوص روند خرید تجهیزات سیستم این تکنولوژی گفت: در این رابطه با فیفا و بورد بین المللی مکاتبات و هماهنگی را انجام خواهیم داد و به زودی با این شرکت قرارداد بسته می‌شود تا دستگاه مورد نظر خریداری و در مرکز ملی فوتبال برای آموزش داوران نصب شود. همزمان باشگاه‌ها نیز باید همکاری‌های لازم در این زمینه را انجام دهند و از طریق فدراسیون فوتبال این سیستم را خریداری و در ورزشگاه‌ها نصب کنند.

رفعتی در ادامه اضافه کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در برهه زمانی سه ماهه آموزش داوران را به اتمام برسانیم. دوره‌ای را نیز همزمان برای اپراتورهای سراسر کشور برگزار خواهیم کرد. در این کلاس ترجیحاً داورانی حضور دارند که به سیستم فناوری و آی. تی کاملاً آشنا باشند.

رئیس دپارتمان داوران در پایان ضمن تشکر از صدا و سیما گفت: جا دارد از صدا و سیما بخاطر همکاری خوبی که با فدراسیون فوتبال دارد، تشکر کنم. به خصوص اینکه قبل از خرید دستگاه ما آموزش داوران را بر اساس تجهیزات صدا و سیما انجام خواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید