ترامپ: برای مقابله با ایران احتیاج به اعزام نیروی بیشتر به خاورمیانه نیست؛ اگر نیاز به اعزام نیرو باشد حتما می‌فرستم

    کد خبر :544109

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روزپنجشنبه دوم خرداد تاکید کرده است که برای مقابله با ایران احتیاجی به اعزامی نیروی بیشتر به منطقه خاورمیانه نیست.

دونالد ترامپ در خصوص گزارش ها درباره اعزام نیروهای بیشتر به خاورمیانه برای مقابله با ایران گفته است: فکر نمی‌کنم نیازی به این باشد، اما در صورت ضرورت، ما در هر تعدادی که نیاز باشد در آنجا حضور خواهیم داشت.

پیشتر در روز چهارشنبه، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده بود که پنتاگون طرحی را برای اعزام ۱۰ هزار نیروی اضافی به خاورمیانه به کاخ سفید ارائه خواهد کرد.

در همین زمینه، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه بدون ذکر رقم دقیقی، تأیید کرد که پنتاگون به درخواست فرماندهان آمریکایی در خاورمیانه در حال بررسی افزایش نیروهایش در این منطقه است.

او در عین حال گزارش‌های پیشین رسانه‌ها را که از اعزام پنج یا ده هزار نیرو سخن گفته بودند رد کرد و تنها به گفتن این نکته اکتفا کرد که «اعزام نیروهای اضافی، از جمله اقدامات در دست بررسی است».

ترامپ در بخش دیگری گفت: «توافقی که توسط رئیس‌جمهور اوباما امضا شد، یک نمایش وحشت بود؛ توافق وحشتناکی بود. از لحظه‌ای که من این توافق را به هم زدم و به آن خاتمه دادم ایران وارد مسیر بدی شد؛ آنها اکنون درگیر مسائل مالی گسترده‌ای هستند؛ تورمی دارند که بالاترین نرخ در دنیا را دارد.»

وی در ادامه به تکرار ادعاهایی پرداخت که در این مدت بارها تکرار کرده است: «ایران بازیگر بسیار خطرناک و بسیار بدی بوده است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید