آغاز اجرای 10 طرح جدید در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت که اجرای 10 طرح جدید اقتصادی با سرمایه گذاری 10 شرکت داخلی و خارجی در سال 96 در این منطقه آغاز شده است.

 احمد صادقی گلمکانی فزود: این طرح ها در زمینه صنایع فولاد، پتروشیمی، مینی پالایشگاه و مواد غذایی است که زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم می کند.
وی بیان کرد: این طرحها در راستای تحقق شعار سال مبنی بر ‘اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید’ و بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی منطقه ویژه سرخس و جذب سرمایه گذار خارجی به مرحله اجرا در آمده است .
وی اظهار کرد: تفاهم نامه مربوط به طرح های مذکور با کشورهای گرجستان، روسیه، ترکیه و پاکستان و برخی از تولیدکنندگان داخلی امضا شده که در رایزنی های صورت گرفته، قرار است طرح های این 10 شرکت تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: بزرگترین واحد کاشی و سرامیک شرق کشور از دیگر طرح های بزرگی است که با ظرفیت تولید 20 میلیون متر مکعب کاشی کف و دیوار با بالاترین کیفیت و استانداردهای اروپایی اجرا شده و در خرداد ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
صادقی گلمکانی با اشاره به فعالیت 24 واحد تولیدی فعال در زمینه های مختلف صنعتی در این منطقه افزود: این طرح به تنهایی توان ایجاد اشتغال برای 400 نفر را به صورت مستقیم دارد.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی خود در کانون کشورهای عضو ‘اکو’ قرار گرفته ، به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و کشورهای افغانستان و پاکستان است.
فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس همزمان با افتتاح راه آهن مشهد – سرخس – تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از 100 کشور جهان در سال 1375 آغاز شد.
این منطقه در 150 کیلومتری شرق مشهد و 15کیلومتری شهر سرخس، از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید