نگاهی کوتاه به مرسدس AMG G63 با تیونینگ منصوری

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۱۷
    کد خبر :543620

تیونر منصوری با همکاری یکی از طراحان مشهور آلمانی، نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی مرسدس بنز G-Class را معرفی کرده که فقط ۲۰ دستگاه از آن تولید می‌شود.

در سالیان گذشته، نسخه‌های تقویت‌شده‌ی متفاوتی از شاسی‌بلند محبوب G-Class مرسدس بنز معرفی شده است. حتی خود شرکت مرسدس بنز هم نمونه‌های تقویت‌شده‌ای همچون G63 6×6 و G500 4×4 را معرفی کرده است. تیونرها تاکنون روش‌های مختلفی برای تیونینگ شاسی‌بلند نمادین G-Class را امتحان کرده‌اند؛ اما تیونر منصوری همیشه سردمدار ساخت نمونه‌های پرقدرت و خاص از مرسدس بنز G-Class بوده است.

آخرین پروژه‌ی تیم منصوری، مرسدس بنز G63 است که با کمک و همکاری فیلیپ پلین، طراح مشهور آلمانی، به هیولایی رام‌نشدنی تبدیل‌ شده است. این خودرو که استار تروپر (Star Trooper) نام دارد، اولین‌بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ معرفی شد. بدنه‌ی خودرو با پوشش مخصوصی با نام ۵۰ سایه‌ی خاکستری مزین شده است.

کیت بدنه‌ی پهن، قطعات فیبرکربنی، رکاب جدید، رینگ‌های ۲۴ اینچی، چراغ‌های LED جدید و جلوپنجره‌ی خاص، از مهم‌ترین تغییرات بدنه هستند. مرسدس بنز G-Class در حالت استاندارد از پیشرانه‌ی چهارلیتری تویین‌توربو هشت سیلندر ۵۸۵ اسب‌بخاری بهره می‌برد. بااین‌حال، تیم منصوری با درنظرگرفتن توربوهای بزرگ‌تر و سیستم اگزوز جدید و ECU برنامه‌ریزی‌شده، قدرت پیشرانه‌ی خودرو را تا ۸۵۰ اسب‌بخار ارتقا داده است.

گفتنی است منصوری با تغییراتش گشتاور این غول بی‌شاخ‌ودم را به ۱,۰۰۰ نیوتن‌متر رسانده است. باتوجه‌به تغییرات فنی جدید، مرسدس بنز G-Class اکنون در ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و بیشینه‌‌ی سرعت هم به‌صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود‌ شده است. در داخل کابین خودرو، تقریبا هیچ قسمتی بدون تغییر باقی نمانده است.

تودوزی ۶ ضلعی طراحی‌شده‌ی فیلیپ پلین در تمامی بخش‌های کابین دیده می‌شود. در سقف خودرو هم از پوشش ستاره‌ای استفاده‌شده که همانند خودروهای رولزرویس، در شب نمای جذابی به‌وجود می‌آورند. علاوه‌براین، در سقف خودرو دکمه‌هایی تعبیه‌شده که کنترل روشنایی را دراختیار دارند.

فرمان خودرو اکنون از جنس فیبرکربن ساخته‌شده و قطعات متعدد فیبرکربنی در سراسر کابین دیده می‌شوند. پوشش چرم تیره‌رنگ صندلی‌ها هم با تودوزی قرمز مزین شده است. در قسمت میانی کنسول، دکمه‌هایی به‌کاررفته که کنترل حالت‌های مختلف سیستم اگزوز را در دست دارند و در سه حالت مختلف تنظیم می‌‌شوند. تیونر منصوری فقط ۲۰ دستگاه از مرسدس بنز G-Class استار تروپر را تولید می‌کند که هرکدامشان بیش از ۶۱۳ هزار دلار قیمت دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید