احتمال ساخت ابرخودروی هیوندای، بر اساس جنسیس اسنشیا وجود دارد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸
    کد خبر :543599

با امضای قرارداد همکاری هیوندای و ریمک، زمزمه‌هایی از احتمال تولید ابرخودروی جنسیس اسنشیا مجهز به سیستم محرکه ۱۸۸۷ اسب بخاری C_Two به رسانه‌ها درز کرده است.

حدود یک سال پیش، جنسیس از خودروی مفهومی اسنشیا (Essentia) رونمایی کرد؛ یکی از بهترین مدل‌های مفهومی که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم. سپس اواخر تابستان سال گذشته متوجه شدیم که جنسیس درواقع قصد دارد تعداد محدودی اسنشیا تولید کند. خبر تولید جنسیس اسنشیا خود به‌تنهایی هیجان‌انگیز است؛ اما بیانیه اخیر هیوندای نشان می‌دهد که نسخه تولیدی اسنشیا یکی از قدرتمندترین خودروهای جهان خواهد بود.

هفته جاری، گروه خودروسازی هیوندای موتور کره جنوبی همکاری جدید خود را با گروه ریمک (Rimac Automobili) اعلام کرد؛ خودروساز کرواسی قصد دارد خودروی الکتریکی ریمک C_Two را برای رقابت با بوگاتی شیرون آماده کند. در این قرارداد همکاری، گروه هیوندای موتور در مجموع حدود ۹۰ میلیون دلار در ریمک سرمایه‌گذاری می‌کند؛ ۷۱ میلیون دلار آن را هیوندای تأمین خواهد کرد، درحالی‌که تأمین ۱۸ میلیون دلار اضافه را کیا بر عهده دارد. براساس اخبار منتشرشده، دو خودروساز با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا نمونه اولیه نسخه الکتریکی از خودروی اسپرت مفهومی برند N هیوندای و خودروی الکتریکی پیل سوختی قدرتمند را تولید کنند.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که این نسخه پروتوتایپ پیل سوختی به چه مدلی شباهت خواهد داشت؛ اما از بیانیه اخیر دو شرکت به نظر می‌رسد خودروی مفهومی هیوندای RM16 ممکن است در قالب خودروی الکتریکی تولید شود. اگرچه بسیاری ترجیح می‌دهند که محصول جدید هیوندای هاچ‌بک پیشرانه‌وسط باشد، اما فعلاً نمی‌توان به‌صورت قاطع اظهارنظر کرد.

در بیانیه هیوندای و ریمک به‌طور خاص اشاره‌ای به برند تجاری جنسیس نشده است، اما هرگز تعجب نمی‌کنیم اگر نسخه تولیدی اسنشیا از سیستم محرکه ریمک استفاده کند. هیوندای تجربه‌ی خوبی در ساخت خودروی الکتریکی دارد، اما هرگز نتوانسته خودرویی تولید کند که قادر به سرعت‌گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت در ۳ ثانیه باشد اما خودروساز کره جنوبی ادعا کرده است که اسنشیا می‌تواند این کار را انجام دهد. از سوی دیگر ریمک هم‌اکنون سیستم محرکه الکتریکی ساخته است که ۱۸۸۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. همان‌طور که در پینین‌فارینا باتیستا (Pininfarina Battista) دیدیم، ریمک مایل به فروش این سیستم محرکه برقی به سایر خودروسازان است. خودروساز کرواسی همچنین پکیج باتری‌ استون مارتین برای ابرخودروی هیبریدی والکری و خودروی پلاگین هیبرید کونیگزگ آگرا را تأمین می‌کند.

تا زمانی‌که جنسیس اطلاعات بیشتری درباره خودروی مفهومی اسنشیا ارائه ندهد، ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم. در صورتی که واحد تحقیق و توسعه جنسیس سیستم محرکه برقی قدرتمند تولید کند، هم‌اکنون استفاده از باتری و موتور الکتریکی در نمونه تولیدی این شرکت وجود دارد. حتی اگر آن از نسخه ضعیف‌تر سیستم محرکه ریمک C_Two هم بهره ببرد، باز هم جنسیس اسنشیا همچنان قدرتمند خواهد بود. اما اگر اسنشیا سیستم محرکه قدرتمند ریمک را با قدرتی نزدیک به ۱۹۰۰ اسب‌بخار دریافت کند، جنسیس در بالای باشگاه سازندگان ابرخودرو قرار می‌گیرد.

توماس بورکل، مدیر بخش اروپایی هیوندای گفت:ما باید با افرادی صحبت کنیم که می‌خواهند پیشرفت کنند و قصد دارند در زمینه سبک پیشرو باشند و معمولی نباشند. اهداف ما چالشی واقعی برای بخش طراحی است تا روی این مفهوم کار کنند. بااین‌حال صحبت کردن در این مورد هنوز خیلی زود است. هم‌اکنون هیچ تصمیم رسمی در این مورد گرفته نشده و نمی‌توان با قاطعیت اظهارنظر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید