مهمترین موضوعات مورد بررسی در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان

    کد خبر :54326

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان گفت: آسیب‌های اجتماعی،اوقات فراغت، ازدواج ،خانواده و اشتغال بیشترین سهم را در موضوعات مورد بررسی ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در سال 95 داشتند.

سید جواد رضوی در گفت و گو با ایسنا، با ارائه گزارشی از عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی جوانان افزود: از سال ۹۲ تا ۹۵ در مجموع ۴ هزار و ۱۳۳ ستاد ملی، استانی و شهرستانی برگزار شد که از این تعداد ۱۹ ستاد ملی، ۵۲۹ ستاد استانی و 3585 ستاد شهرستانی بوده است.

وی در ادامه با بیان آنکه در سال ۹۵ وزارتخانه ارشاد، سازمان بهزیستی، بسیج و مرکز آمار بیشترین حضور را در جلسات ستاد ساماندهی امورجوانان داشتند گفت: کمترین مشارکت از سوی وزارت راه و شهرسازی، معاونت زنان ریاست جمهوری و مشاوران جوان رئیس جمهور صورت گرفت.

رضوی در ادامه با بیان آنکه در سال 95 حدود ۶۸ درصد مصوبات ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اجرایی شد که از این میزان ۵۴ درصد مربوط به وظایف دستگاهها و ۴۶ درصد در حیطه وظایف وزارت ورزش و جوانان بود گفت: عدم همکاری برخی از دستگاه‌های عضو و عدم اختصاص بودجه مورد نظر دلیل اجرا نشدن باقیمانده مصوبات است.

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با تاکید برآنکه در سال ۹۵ موضوعات اوقات فراغت، ازدواج و خانواده، هویت، اشتغال، فضای مجازی، یافته های پژوهشی و گزارش استانداران و دستگاه‌های عضو سهم بالاتری در جلسات ستادهای ساماندهی در کل کشور داشته اند گفت: مسئله آسیب های اجتماعی در ستادهای استانی و ملی ساماندهی امور جوانان بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان افزود: استانهای البرز، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری بیشترین موفقیت را در برگزاری جلسات ستاد ساماندهی جوانان داشتند و استانهای قم، کرمانشاه و خراسان جنوبی ضعیف ترین عملکرد را به خود اختصاص دادند.

وی در مورد برنامه های سال ۹۶ گفت: برای سال ۹۶ برگزاری ۱۰ ستاد استانی و ۱۰ ستاد شهرستانی مورد نظر ما است و در مجموع باید ۳۱۰ ستاد استانی و 4260 ستاد شهرستانی در سال جاری در کشور برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید