قدردانی انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی از نمایندگان مجلس

    کد خبر :543010

رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی از نمایندگان مجلس برای رسیدگی و تصویب «طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن» قدردانی کرد.

کمال فروتن  با اشاره به تصویب طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی از همان آغاز فعالیت خود اهدافی را برای خود در نظر گرفت که کمک به زندگی بهتر قربانیان، حمایت حقوقی و درمانی از قربانیان و تلاش برای جلوگیری از تکرار اسیدپاشی از جمله مهم‌ترین این اهداف بود.

وی با بیان اینکه انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی در جلساتی متعدد با نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی و قضائی خواستار اصلاح قانون در راستای افزایش مجازات اسیدپاشی، حمایت از قربانیان اسید و نظارت بر خرید و فروش آسان اسید بوده است، گفت: خوشبختانه با پیگیری تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۹۶ طرحی برای تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان آن تدوین شد که سرانجام این طرح طی دو روز گذشته در نوبت بررسی در جلسه صحن مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و مواد مختلف آن با رای بالایی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

فروتن با بیان اینکه با این اقدام قانون ۶۰ سال پیش مربوط به مجازات اسیدپاشی اصلاح و به روز شد، خاطرنشان کرد: رای بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با مواد این طرح نشان‌دهنده حساسیت و دغدغه نمایندگان در مورد اسیدپاشی است و در همین راستا از طرف انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی از نمایندگان مجلس تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی با اشاره به مساله خرید و فروش اسید، نیز گفت: روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که در این مورد نیز اقداماتی در دستور کار است که امیدوارم طرحی نیز در این زمینه تدوین شده و براساس آن دیگر امکان تهیه و استفاده از اسید برای همه افراد و بدون ضابطه و نظارت وجود نداشته باشد.

فروتن با اشاره به مواد تصویب شده از سوی مجلس برای تشدید مجازات اسیدپاشی نیز اظهارکرد: امیدوارم افزایش مجازات‌ها برای مرتکبان اسیدپاشی سبب جلوگیری از وقوع این جنایت تلخ و بازدارندگی شود.

به گزارش ایرنا،وی درپایان ابراز امیدواری کرد که این قانون پس از بررسی‌های بعدی در شورای نگهبان هرچه سریعتر برای اجرا ابلاغ شود تا هم قربانیان بتوانند روند درمانی خود را ادامه دهند و هم از ارتکاب چنین جرائمی پیشگیری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید