امارات برای نخستین بار به سرمایه‌گذاران اقامت دائم می‌دهد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ۸:۵۸
    کد خبر :542985

امارات متحده عربی به نزدیک ۷ هزار نفر از سرمایه‌گذاران در این کشور اقامت دائم می‌دهد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایبِنا؛ مقامات امارات اعلام کردند که این افراد در مجموع ۱۰۰ میلیارد درهم معادل ۲۷ میلیارد دلار در این کشور حاشیه خلیج فارس سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در نتیجه بر اساس قانون تازه «کارت طلایی» به ۶۸۰۰ نفر که در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند اقامت دائم اعطا می‌شود.

دولت امارات در ماه مه سال گذشته اعلام کرده بود که به منظور ایجاد تقویت اقتصاد و رونق بخشیدن به بازار مسکن این کشور بنا دارد روادیدهای بلند مدتی را به سرمایه‌گذاران، دانشمندان و کارآفرینان برجسته اعطا کند.

سال گذشته همچنین دولت امارات اعلام کرد به کسانی که پنج میلیون درهم در بخش املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنند اقامت پنج ساله و به کسانی که ۱۰ میلیون درهم در این کشور سرمایه‌گذاری کرده باشند روادید ۱۰‌ ساله قابل تمدید می‌دهد.

خارجی‌های مقیم امارات عمدتا روادید بلند مدت و قابل تمدیدی دارند که به شرایط کار و استخدام آنها در این کشور وابسته است، اما دولت امارات سال گذشته اعلام کرده بود برنامه‌ای برای تسهیل اعطای روادید دارد.

رشد اقتصاد امارات پس از افت بهای نفت در سال ۲۰۱۴ کُند شد، بازار کار برای طبقه متوسط در این کشور دچار رکود و سطح اشتغال هم کاهش یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید