نگرانى صادرکنندگان از بخشنامه جدید ارزى

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۳۹
    کد خبر :542674

رییس کنفدراسیون صادرات با ابراز نگرانى نسبت به بخشنامه جدید ارزى گفت: نباید این بخشنامه روند سرعت بازگشت ارز را کند کند.

محمد لاهوتی در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به مسائل پیرامون بازکشت ارز صادراتى اظهار کرد: متاسفانه در هفته های گذشته هجمه ای به صادرکنندگان غیرنفتی مبنی بر عدم بازگشت ارز با ارایه آمار نادرستی صورت گرفت که خوشبختانه با ارایه عدد ١٨.٧ میلیارد دلاری از سوی رییس کل بانک مرکزی و بازگشت ٦٠ درصدی ارز حاصل از صادرات تا اردیبهشت ماه، خط بطلانی بر این هجمه کشیده شد.

وی با اشاره به بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی درباره روش های بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: کمیته ارزی اتاق ایران پیشنهاداتی ٦ بندی را در قالب نامه ای به رییس کل بانک مرکزی پیشنهاد کرده بود که برخی از آنها در این بخشنامه لحاظ شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین،عضو کمیته ارزى اتاق افزود: بخشنامه دیروز بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی البته برخی نگرانی ها را بیشتر کرد و نباید این بخشنامه روند سرعت بازگشت ارز را کند کند.

رییس کنفدراسیون صادرات اظهار داشت: بانک مرکزی در این بخشنانه مسیر برگشت ارز را برای صادرکنندگان کانالیزه کرده در حالی که صادرکننده باید مختار باشد تا با هر یک از روش‌های مورد تایید بانک مرکزی، خصوصا ابزار مهم واردات در مقابل صادرات امکان برگشت ارز را داشته باشد.

وی ادامه داد: امکان بازگرداندن ارز صادراتی به شکل اسکناس در برخی از بازارها وجود ندارد و سهم ابزار مهم واردات مقابل صادرات ٣٠ درصد در نظر گرفته شده که بسیار ناچیز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید