هشدار دوباره نسبت به پیامدهای افزایش جهانی سطح آب دریاها

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۲۲
    کد خبر :542595

محققان هشدار دادند: افزایش جهانی سطح آب دریاها می‌تواند پیامدهای جدی به همراه داشته باشد.

محققان بر این باورند که سطح آب دریاها در جهان به دلیل تسریع در آب شدن پهنه‌های یخ در دو منطقه گرینلند و قطب جنوب بیش از آنچه پیش‌بینی شده می‌تواند افزایش داشته باشد.

پیش از این پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که تا سال ۲۱۰۰ حداکثر میزان افزایش آب سطح دریاها یک متر است اما در این مطالعه جدید که بر اساس نظرات کارشناسی شده مطرح شد، آمده‌است افزایش سطح آب دریاها دو برابر بیش از رقمی است که پیش‌بینی شده‌است.

محققان اظهار داشتند: با افزایش سطح آب دریاها صدها میلیون نفر مجبور به ترک محل زندگی خود می‌شوند.

موضوع افزایش سطح آب دریاها یکی از بحث‌انگیزترین موضوعات مطرح شده در مجمع بین‌المللی تغییرات آب‌ وهوایی (IPCC) بوده که پنجمین گزارش ارزیابی آن در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. در این گزارش آمده است که تداوم گرمای جهانی بدون کاهش انتشار گازهای آلاینده می‌تواند به افزایش ۵۲ تا ۹۸ سانتی‌متری سطح آب دریاها تا سال ۲۱۰۰ منجر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، بسیاری از کارشناسان معتقدند برآورد مطرح شده بسیار محافظه‌کارانه بوده‌است و در بررسی‌های جدید خود تاکید کرده‌اند درصورتیکه روند فعلی انتشار گازهای آلاینده ادامه داشته باشد تا سال ۲۱۰۰ میزان افزایش آب سطح دریاها بین ۶۲ تا ۲۳۸ سانتی‌متر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید