استاندار تهران:

نشاط و سرزندگی مردم را تقویت کنیم

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۴۰
    کد خبر :541970

استاندار تهران تاکید کرد: در مقابل جنگ روانی دشمن باید امید،نشاط و سرزندگی مردم را تقویت کنیم و جامعه را از سوق یافتن به سوی یاس و افسردگی باز داریم.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان تهران که با حضور سردار جلالی – رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور- برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت امنیتی و انتظامی همچنین حوزه پدافند غیرعامل استان تهران گفت: امروز آمادگی همه‌جانبه‌ای را با توجه به اقدامات صورت گرفته داریم تا بتوان در سایه این آمادگی توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرد. دفاع یک امر مقدس و ارزشمند است و طبق فرمایش امام راحل در هر شرایطی باید بنیه دفاعی کشور را تقویت کرد.

وی افزود: اگر امروز خط مقدم ایران عزیز اسلامی را هزاران کیلومتر آن سوی مرزها سنگربندی کرده‌ایم، این مهم نشان از اقتدار و صلابت کشور در حوزه‌های دفاعی است همچنین پدافند غیرعامل باید در بنیه دفاع ملی گنجانده شود چرا که این حوزه یکی از حوزه‌های حیاتی و اساسی است و در حوزه دفاعی، امری لاینفک تلقی می‌شود.

استاندار تهران ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمن امروز وارد جنگ با ایران نخواهد شد اما تقابل با ملت ایران اسلامی را از راه‌های دیگر دنبال می‌کند. باید شرایطی را فراهم کنیم که در این جنگ در حوزه بیوتروریسم اقتصادی با قدرت و صلابت ظاهر شویم.

وی تاکید کرد: استان تهران به عنوان ام القرای کشور بالغ بر ۱۷ درصد جمعیت ایران را در خود جای داده است و با استقرار ۲۰ درصد از صنعت ایران در این استان بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان از بودجه مالیاتی دولت را تأمین می‌کند. این مهم نشانگر اهمیت و جایگاه ارزنده استان تهران در سطح کشور است و باید نسبت به مناسبات و ملاحظات پدافند غیرعامل در آن اهتمام جدی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا،استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم اموزش در این حوزه گفت: نخستین بخشی که باید در دستور کار قرار بگیرد امر آموزش است. باید بتوانیم آموزش کودکان را از همان دوران کودکی مورد توجه قرار دهیم و فرهنگ و باور اقتدار را در مردم نهادینه کنیم. دومین بحثی که باید به‌صورت جدی دنبال شود بحث مقابله با جنگ روانی دشمن است که باید در این راستا امید، نشاط و سرزندگی مردم را تقویت کنیم و جامعه را از سوق یافتن به سوی یاس و افسردگی باز داریم.

وی تاکید کرد: باید بالغ بر ۶۰ نقطه امن در جغرافیای مختلف استان تهران را رصد کرده‌ایم تا بتوانیم در مواقع بحران نسبت به خروج بیش از ۴ میلیون نفر از جمعیت به سایر نقاط تعریف شده اقدام کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید