زمان برگزاری اولین همایش ملی مراکز داده تغییر کرد

زمان برگزاری اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها به دلیل هم‌زمانی با برنامه‌های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تغییر کرد.

 ایرج مشک‌آبادی، دبیر اجرایی همایش در این باره گفت: اولین همایش ملی مراکز داده که قرار بود 18 تا 20 اردیبهشت 96 برگزار شود، به دلیل هم‌زمانی با برنامه‌های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و درخواست‌های مکرر مخاطبان همایش، حامیان رسانه‌ای، مالی و معنوی و با تصمیم کمیته اجرایی همایش به 12 تا 14 تیر ماه تغییر یافت.

وی با یادآوری این‌که اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها در سه محور «زیرساخت»، «سرویس‌ها» و «مدیریت و استراتژی» تدارک یافته است، افزود: همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها با هدف شناسایی و پاسخگویی به نیازها و چالش‌های حوزه‌های درگیر با فناوری اطلاعات و مراکز داده در قالب امور مشاوره، طراحی، یکپارچه‌سازی، اجرا، خدمات، نگهداری و ارزیابی برگزار می‌شود.

مشک‌آبادی ارائه مقالات برگزیده به صورت سخنرانی و پوستر، برگزاری نشست‌های تخصصی و برپایی 7 کارگاه آموزشی با حضور استادان ایرانی و خارجی از کشورهای چین و آلمان را از جمله برنامه‌های جنبی این رویداد علمی عنوان کرد.

کارشناس ارشد پژوهشی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران افزود: مباحث مربوط به دیتاسنترهای سبز (مراکز داده سبز)، سرویس‌های مراکز داده و سیستم‌های ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات توسط استادان خارجی در کارگاه‌های آموزشی این همایش ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: استادان و صاحب‌نظران ایرانی حاضر در کارگاه‌های اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها نیز دستاوردها و یافته‌های علمی حوزه‌های مختلف همچون سیستم‌های مخابراتی، رایانش ابری، سیستم‌های کامپیوتری، کامپیوترهای سریع با پردازش بالا و سیستم‌های موبایل را به شرکت‌کنندگان آموزش خواهند داد.

مشک‌آبادی خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت، زیرشاخه‌های متنوعی همچون مکانیابی و طراحی ابنیه، سامانه‌های توزیع انرژی، سامانه‌های پایش و کنترل یکپارچه شرایط محیطی، سامانه‌های امنیت فیزیکی، زیرساخت فیزیکی شبکه، معماری و طراحی تجهیزات فعال شبکه، مدیریت بحران، تداوم کسب و کار به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

وی توضیح داد: محققان حاضر در این همایش در حوزه سرویس‌های مراکز داده نیز به بررسی و معرفی انواع سرویس‌های اطلاعاتی، سرویس‌های پردازشی و ذخیره‌سازی، سرویس‌های چند رسانه‌ای، سرویس‌های مدیریتی، سرویس‌های رایانش ابری، سرویس‌های زیرساختی و سرویس‌های امنیتی خواهند پرداخت.

به گفته وی، در حوزه مدیریت و استراتژی نیز مباحث مربوط به ضوابط و مقررات و استانداردهای مراکز داده، ممیزی و ارزیابی مراکز داده، اقتصاد مقاومتی، چالش‌های کسب و کار مراکز داده در کشور در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و تحت تایید و حمایت پایگاه تخصصی سیویلکا برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت نام، حضور و ارائه مقاله در همایش و شرکت در کارگاه‌های ارائه شده می‌توانند به وب‌سایت www.dc-conf2017.ir مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید