مذاکره کننده ارشد اروپا در برگزیت: انگلیسی‌ها باید به اصول ما احترام بگذارند

    کد خبر :541600

مذاکره کننده ارشد اروپایی در مذاکرات برگزیت ضمن رد مذاکرات مجدد درباره خروج انگلیس تاکید کرد که این کشور تا زمانی که در این اتحادیه است حقوق خود از جمله حق داشتن کمیسری در کمیسیون اروپایی جدید را دارد.

به گزارش بازتاب به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، “میشل بارنیه”، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا ­برای مذاکرات برگزیت با لندن درباره روی کار آمدن یک کمیسر از انگلیس در کمیسیون جدید اروپایی سخن گفته و تاکید کرد که تا وقتی که انگلیس عضو این اتحادیه است تمام حقوق و تعهداتش را دارد.

بارنیر که در گفتگو با نشریه “بیلد آلمان سخن می گفت تصریح کرد که از جمله حقوق انگلیس داشتن یک کمیسر در کمیسیون جدید اروپایی و فرستادن نمایندگانی در پارلمان اروپایی است.

بارنیر در بخش دیگری از سخنانش مذاکرات مجدد درباره برگزیت را رد کرده و گفت: ما در این توافق با انگلیسی ها مذاکره کرده ایم و به همه خطوط قرمز آن ها احترام گذاشته ایم. اما انگلیسی ها هم باید به اصول ما احترام بگذارند. این آن ها هستند که ما را ترک کرده اند و عکس این اتفاق نیفتاده است.

بارنیر همچنین تاکید کرد که توافق خروج مورد مذاکره قرار گرفته، تنها راه برای انگلیس است که به صورت منظم این اتحادیه را ترک کند. پوند انگلیس با توجه به تعلیق طولانی مدت برگزیت چندین روز پیاپی رکورد منفی داشته است. ما حالا منتظریم که انگلیسی ها مسئولیت برای تصمیمات خود را بر عهده گیرند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که می خواهد در اولین هفته ژوئن مجددا درباره توافق برگزیت رای گیری کند. وی اعلام کرده است که می خواهد روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا قبل از تعطیلات تابستانی پارلمان در اواخر جولای کامل کند.

وی در مقاله ای در “ساندی تایمز” نوشته است که می خواهد یک پیشنهاد برگزیت جسورانه به اتحادیه اروپا ارائه دهد. وی ابراز اطمینان کرد که در پارلمان یک اکثریت برای این توافق حاصل می شود تا انگلیس به صورت منظم این اتحادیه را ترک کند. البته ترزا می درباره جزئیات این پیشنهاد خود توضیحی نداد.

بارنیه درباره این تلاش های انگلیس گفت: اتحادیه اروپا امیدوار است که برای این توافق اکثریتی در پارلمان به دست آید.

ترزا می اوایل ماه آوریل آمادگی خود را برای مذاکره با حزب کارگر اعلام کرد ولی دو حزب مهم سیاسی انگلیس نتوانسته اند بر سر مسائل مهم از جمله درخواست حزب کارگر برای ایجاد یک اتحادیه گمرکی پس از برگزیت به توافق نهایی دست یابند.

ترزا می روز پنجشنبه موافقت کرده است تا یک جدول زمانی برای کناره گیری از قدرت تا اوایل ماه ژوئن تنظیم کند. این در شرایطی است که سه بار تلاش وی برای جلب حمایت نمایندگان پارلمان انگلیس از توافق برگزیت با اتحادیه اروپا با شکست روبرو شده است.

با گذشت حدود سه سال از برگزاری همه پرسی برگزیت در انگلیس هنوز مشخص نیست چه زمانی بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. برگزیت به مهمترین و جدی ترین چالش سیاسی انگلیس پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید