نوستالژی ماشین‌های قورباغه‌ای در تنها موزه خودروهای تاریخی کشور

    کد خبر :540793

مسئول تنها موزه خودروهای تاریخی و کلاسیک کشور در یزد از ارزش نوستالژی خودروهای کلاسیک به منظور بهره‎وری اقتصادی در حوزه گردشگری یاد کرد و آن‌ها را اهرمی انگیزشی برای جذب گردشگر به شهر جهانی یزد خواند.

محمدرضا اردانی با اشاره به روز جهانی «فولکس واگن»، اظهار کرد: روز جهانی فولکس واگن هم زمان با روز جهانی موزه‌ها در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و یزد گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: در واقع روز جهانی فولکس واگن فرصتی است که ارزش نوستالژی خودروهای کلاسیک مورد توجه قرار گیرد و بتوان از این ظرفیت‌ها بیشتر بهره‎برداری کرد.

این مسئول با بیان این که خودروهای قدیمی مانند «فولکس واگن» در سال‌های دور، خودروهای محبوبی در دنیا به ویژه در ایران بوده است، می‌گوید: مردم زیادی در دنیا با این خودروی معروف به قورباغه‌ای خاطره دارند لذا زنده کردن خاطرات آن‌ها می‌تواند اهرمی انگیزشی برای جذب گردشگران به شهر جهانی یزد نیز باشد.

وی در رابطه با جنبه اقتصادی خودورهای کلاسیک هم تصریح کرد: یزد با داشتن موزه خودروهای کلاسیک، بستر مناسبی را برای بهره‌برداری از این نوع خودروها دارد به طوری که می‌توان گردشگران را از این طریق به یزد فراخواند.

اردانی با اشاره به ابعاد هنری، نوستالژیک، اقتصادی و گردشگری خودروهای کلاسیک، بیان کرد: مردم باید این ارزش‌ها را ببینند، درک کنند و از این خودروهای باارزش بیشتر از گذشته نگهداری و حتی آن‌ها را به ظرفیت‌های کوچک اما پول ‎ ساز تبدیل کنند.

این مسئول این مناسبات را فرصتی برای جذب و تشویق گردشگران و بازدیدکنندگان خواند و گفت: چنین برنامه‌هایی به صورت غیرمستقیم باعث تبلیغ موزه‌ها می‌شود و خوشبختانه استقبال از چنین مراسم‌هایی نیز کم نیست.

اردانی در پایان از استقبال خوب مردم سراسر کشور از موزه خودروهای کلاسیک یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: موزه خودروهای کلاسیک یزد با بیش از ۳۵ دستگاه خودروی کلاسیک و دست‌ساز و همچنین تعدادی موتورسیکلت کلاسیک، تاکنون میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی، هنرمندان کشوری و حتی مسئولان بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید