شرایط باید برای کارگران عادلانه باشد

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: با کارآفرین خصومتی نداریم، اما باید شرایط عادلانه برای کارگر در نظر گرفته شود.

 علیرضا محجوب در جشن روز کارگر که با حضور جمعی از کارگران و مسئولین در اراک برگزار شد، با بیان اینکه از زمان خصوصی سازی مشکلات کنونی صنایع شروع شد، گفت: هدف کارگرانی همچون کارگران هپکو و آونگان که به شرایط موجود خود معترض هستند، بر هم زدن نظم عمومی نیست. این کارگران تنها از شرایط موجود ناراحت هستند و انتظار بهبود شرایط را دارند.

وی بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی جلسه‌های ویژه ای برای بررسی مشکلات کارگران و قوانین موجود برگزار شد چراکه قوانین باید در راستای حمایت از کارگران وضع شود.

وی عنوان کرد: روز و هفته کارگر فرصتی برای مطرح شدن مشکلات و خواسته‌های کارگران در بخش‌های مختلف از جمله شرایط ایمنی کار، وضعیت شغلی بانوان کارگر و … است و باید به این موضوعات پرداخته شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی موضوعات مربوط به کارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: ما با کارآفرین خصومتی نداریم، اما باید شرایط عادلانه برای کارگر در نظر گرفته شود و دولت باید هر چه سریعتر در کوتاه ترین زمان ممکن به این موضوع ویژه رسیدگی کند.

وی تاکید کرد: روز جهانی کارگر زمانی برای مطرح شدن مشکلات کارگر است و کارگران باید در این روز به هر نحوی که می‌توانند اعتراض خود را بیان کنند و اعتراض کارگر باید شنیده شود.

محجوب عنوان کرد: تفاوت‌ها باید از بین برود. کارگر بخشش و ترحم نمی‌خواهد، کارگر عدالت می‌خواهد و باید شرایط برای ارتقای وضعیت کارگران مهیا شود و وضعیت معیشتی کارگران بهبود یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید