شهرداری هنوز جایگزینی برای مرکز دفع پسماند آرادکوه معرفی نکرده است

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴
    کد خبر :538641

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به اینکه محیط زیست آماده همکاری با شهرداری تهران برای انتقال مرکز دفع پسماند آراد کوه است، گفت: شهرداری تهران هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده و مکانی را جهت جایگزینی به ما معرفی نکرده است.

چندی پیش عیسی کلانتری – رئیس سازمان حفاظت محیط زیست – اظهار کرده بود که رئیس جمهوری دستور انتقال مرکز دفع زباله آراد کوه را داده است. این مرکز دفع زباله علاوه بر مشکلات بهداشتی و دفع غیر استاندارد به عنوان یکی از کانون‌های ایجاد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره) شناخته می‌شود.

در این راستا کیومرث کلانتری – مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران – به ایسنا گفت: حدود ۲۸ کانون آلاینده در شهرستان‌های استان تهران از جمله رباط کریم و اسلامشهر شناسایی شده است که سبب ایجاد بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام (ره) می‌شود. در حال حاضر نیز ۲۵ کانون آلاینده به طور کامل رفع آلایندگی کرده‌اند و سه مورد از آن‌ها از جمله مرکز دفع پسماند آرادکوه، فاضلاب شهری اسلامشهر و واوان و یک مجتمع دامپروری همچنان مشکلات زیست محیطی دارند.

وی با بیان اینکه روزانه ۸۰۰۰ تن پسماند به مرکز دفع پسماند آرادکوه منتقل می‌شود، تصریح کرد: این مرکز دفع پسماند با وضعیت فعلی خود مورد تایید محیط زیست نیست و باید جابه‌جا شود ولی پیش از جابجایی باید جایگزینی برای آن انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، کلانتری در پایان با اشاره به اینکه محیط زیست به شهرداری تهران اعلام کرده که آماده همکاری برای مکان‌یابی و مدیریت اصولی پسماندها است، گفت: شهرداری تهران هنوز اقدامی در این جهت انجام نداده و مکان جدیدی به ما به عنوان مکان جایگزین برای آرادکوه معرفی نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید