برخورد مرگبار ۲ هواپیمای آب‌نشین در آسمانِ آلاسکا

  • حوادث
  • سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۱۰
    کد خبر :538414

مقامات آمریکا از کشته شدن پنج نفر، زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر و هم‌چنین مفقود شدن یک نفر در پی برخورد دو هواپیمای آب‌نشین حامل مسافران یک سفر دریایی تفریحی بر فراز آسمان ساحلی در جنوب شرقی آلاسکا خبر دادند.

شرکتپرینسس کروز” که یکی از این هواپیماها به آن تعلق داشته، ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه، کشته شدن خلبان و چهار نفر از سرنشینان یکی از این هواپیماها را در برخورد با هواپیمای دیگر تایید کرده است.

این حادثه ساعت یک نیمه شب به وقت محلی بر فراز آسمان ساحل شهر “کچیکان” آلاسکا به وقوع پیوسته است.

تمامی کشته‌شدگان از سرنشینان هواپیمای نخست (DHC-۲) بوده و هواپیمای دوم که بزرگ‌تر بوده (DHC-۳) حامل ۱۱ سرنشین بوده است. ۱۰ زخمی و یک مفقود این حادثه همگی از سرنشینان هواپیمای بزرگ‌تر بوده‌اند.

طبق اعلام متخصصان مرکز درمانی “کچیکان” که زخمی‌های حادثه به آن منتقل شده‌اند، حال یکی از زخمی‌ها وخیم بوده، حال یکی از آن‌ها مساعد و دیگر زخمی‌ها در شرایط نسبتا مناسبی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، به گفته سخنگوی اداره هواپیمایی فدرال آمریکا (FAA)، این دو هواپیما تحت شرایط نامعلومی با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

بنا بر گزارش فاکس نیوز، اداره هواپیمایی فدرال آمریکا و هیئت ایمنی حمل و نقل ملی ایالات متحده در حال بررسی علت این حادثه هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید