علی‌رغم همه تهدیدهای مرزی، ایران امن‌ترین کشور است

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۲۰
    کد خبر :538379

فرمانده مرزبانی کشور گفت: هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی تهدیدات مرزی ندارد اما امروز کشور ما علی‌رغم همه تهدیدها، امن‌ترین کشور است.

سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان مرزبانی خوزستان که امروز سه‌شنبه (۲۴ اردیبهشت‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان در برخی از مناطق هنوز زیر گل و لای، پیکرهای شهدا پنهان هستند. به فرمایش فرمانده کل قوا، مرز جایگاه والایی دارد؛ تا جایی که در قانون اساسی آمده است که هرگونه تغییر در مرز ممنوع است مگر اینکه به مصلحت نظام باشد و به تصویب چهارپنجم نمایندگان مجلس برسد.

وی افزود: جایگاه مرز بسیار حساس است. اگر کوچک‌ترین اتفاقی در مرز رخ دهد، این اتفاق بین‌المللی می‌شود اما اگر اتفاقی در شهر بیفتد، نهایتاً ملی خواهد شد. در کشور هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز داریم. بیش از دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی داریم و با ۱۵ کشور همسایه هستیم. ایران بعد از چین و روسیه از نظر تعداد همسایگان سومین کشور در جهان است. اگر وسعت کشور را نیز در نظر بگیریم، اولین کشور جهان هستیم که این تعداد همسایه داریم.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: همه این‌ها فرصت‌هایی برای کشور هستند. ایران در منطقه‌ای چهار فصل واقع شده است و همه انواع معادن را در خود جای داده است. چیزی که موجب شده ایران در تحریم‌ها خود را شکست‌ناپذیر جلوه دهد، سه مؤلفه جایگاه رهبری، مردم و معادن غنی هستند. رهبری و مردم با دین اسلام آغشته و عجین شده‌اند و یک وصل گسست‌ناپذیر با یکدیگر دارند.

رضایی ادامه داد: در کنار معادن غنی، این شاکله اصلی قدرت نرم کشور است. هیچگاه تحریم‌ها نمی‌توانند تأثیرگذار باشند زیرا این مرزهای طولانی، معادن غنی، ملت فهیم و روح اسلام، ما را شکست‌ناپذیر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرزهای مختلف کشور اختلاف دمای ۸۰ درجه را داریم، در برخی مناطق شمالی کشور شاهد دمای منفی ۳۰ درجه و در جنوب کشور شاهد دمای ۵۰ درجه هستیم. این شرایط سخت آب و هوایی هیچکدام خطایی در اندیشه و روحیه خدمت‌رسانی مرزبانی ایجاد نکرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی تهدیدات مرزی ندارد اما امروز می‌بینیم که کشور ما علی‌رغم همه تهدیدها، امن‌ترین کشور است.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: اعلام حضور یک شناور جنگی استکبار در منطقه نه تنها تأثیر منفی در اراده، انگیزه و روحیه ملت ندارد بلکه تأثیر عکس داشته است و برخی جاها حتی آن را به استهزاء گرفتند. این ناشی از جایگاه رهبری و ارتباط آن با مردم و روح اسلام حاکم بر این روابط است.

رضایی افزود: مرزبانان به عنوان مؤلفه مؤثر در قدرت نظامی، امنیتی و حتی قدرت نرم به جهت حضور دائمی در مناطق مرزی مطرح هستند. مرزبانان ما حتی در شرایط سخت باز هم روحیه و انگیزه بالای خود را حفظ می‌کنند و از این نظر هیچ تفاوتی با دوران دفاع مقدس ندارند. دوران دفاع مقدس با شرایط امروز تنها دو تفاوت دارد، یکی اینکه در آن زمان بمباران و موشک‌باران داشتیم و دیگر اینکه در آن زمان جایگاه دفاع مقدس در همه محفل‌ها به صحنه آورده شده بود.

وی گفت: خوزستان بیش از ۶۵۰ کیلومتر مرز دریایی و رودخانه‌ای دارد و جزو حساس‌ترین مرزهای ما است. تهدیدات بسیار فراوان هستند و کشورهای ثالثی که در منطقه، چه در عراق و چه در خلیج فارس حضور دارند، همه مخل امنیت هستند. امنیت بالا در کشور ما ناشی از تلاش مرزبانان، همکاری مسئولان و … است.

به گزارش ایسنا، فرمانده مرزبانی کشور خاطرنشان کرد: امروزه علی‌رغم تهدیدات بسیار بالا در پیرامون مرزها، ما هیچ مشکلی نداریم زیرا کسانی که پیرامون مرزها هستند، با یک روحیه انقلابی از آن دفاع می‌کنند و تکلیف‌مداری در مرز و خانواده‌های مرزبانان جاری است. امروزه مرزبانی یک کسوت مقدس شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید