ترانه مکرم: وضعیت موسیقی پاپ افتضاح است

    کد خبر :538237

ترانه مکرم می‌گوید: مدیران تلویزیون اعتقاد دارند ما به دلیل حضورمان در آلبوم های موسیقی پاپ نباید حول صداوسیما دیده شویم چراکه ما درآمد و مارکت خودمان را داریم و تلویزیون برای ما جای کار باز نمی‌گذارد.

ترانه مکرم، شاعر و ترانه سرا از جایگاه موسیقی و ترانه سرایی در تلویزون گله‌مند است و می‌گوید: مادامی که تهیه‌کنندگان، کارشناس منچ و مارپله در برنامه‌های پر مخاطب دعوت می‌کنند انگار هیچ دغدغه‌ای برای معرفی هنرمندان ندارند.

ترانه مکرم با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان به خبرگزاری برنا گفت: تاثیر تیتراژ مجموعه های تلویزیونی به‌قدری بوده است که حتی خوانندگانی که در عرصه موسیقی نام آشنا نبودند توانستند به واسطه رسانه تلویزیون در میان مردم شناخته شده و به بازار کار وارد شوند و مخاطبان زیادی را جذب خود کنند.

وی گفت: مشخصا تیتراژ سریال‌های عید نوروز و ماه مبارک رمضان به واسطه اینکه مخاطبان بیشتری دارند بهتر نمود پیدا کرده و خوانندگان و عوامل موسیقی آنها هم مستثنی از این شناخت نیستند..

ترانه مکرم در اهمیت کارگردانان و تهیه کنندگان به تیتراژ یک سریال و صرف وقت و انرژی مناسب برای تولد آن گفت: من باید به جرات عرض کنم این بهانه کارگردان‌هاست که به علت گرفتاری‌های ساخت و تولید یک مجموعه تلویزیونی فرصت این را ندارند که به معقوله تیتراژ و انتخاب خواننده و ترانه مناسب بپردازند، امروز بحث اصلی مربوط به مسائل اقتصادی است و متاسفانه فروش تیتراژها به خواننده‌های آماتور و نابلد راهی شده برای کسب درآمد و بازگشت سرمایه تهیه کننده و دیگر مسائل آن.

مکرم از تاثیر موسیقی ضعیف و غیر حرفه‌ای بر سلیقه شنیداری مردم گفت و افزود: ببینید کسی که می‌خواهد یک شبه ره صد ساله برود مانند بسیاری از جوانانی که امروزه به دنبال شهرت و چهره شدن از طریق خوانندگی هستند راحت‌ترین راه را برای رسیدن به این مقصد انتخاب می‌کند. که یکی از این راه‌ها ورود به تلویزیون با صرف هزینه‌های بالا برای خواندن در تیتراژ یک مجموعه تلویزیونی برای دیده شدن و به اوج رسیدن است که این روش موجب مضرات مالی و احساسی در وی شده و او را به خانه باز می‌گرداند.

وی افزود: از طرفی مردم آن چیزی که می‌خواهند را دریافت نمی‌کنند، پس در واقع این یک کار بیهوده هزینه بر و وقت‌گیر است که جزو صرف هزینه‌های بی‌برگشت نه تاثیری بر ماندگاری مجموعه تلویزیونی دارد و نه راهی برای رشد و ترقی گروه سازنده.

مکرم گفت: متاسفانه مدیران تلویزیون در این سال‌هایی که من کار کردم اعتقاد دارند ما به دلیل حضورمان در آلبوم های موسیقی پاپ نباید حول صدا و سیما دیده شویم چراکه ما در آمد و مارکت خودمان را داریم و تلویزیون برای ما جای کار باز نمی‌گذارد.

گوینده ترانه تکرار به خوانندگی سیروان خسروی در ادامه گفت: وقتی که بستر برای ترانه سرا و اهنگساز و عوامل ساخت موسیقی کاربلد باز نیست، ما شاهد چنین افتضاحی در موسیقی پاپ هستیم. که شما پائین‌ترین کیفیت و تنزل کلام را به شدت حتی در آهنگ‌های مورد قبول مثلا با کیفیت می‌توانید بشنوید و این افت کیفیتی که امروز داریم به نظر من چیزی از کیفیت شعر و ترانه و موسیقی باقی نخواهد گذاشت.

ترانه مکرم از نقش رسانه ملی در بهبود کیفیت موسیقی تیتراژها گفت: اگر رسانه ملی بهایی برای هنرمندانی که معتقد به یک‌سری تفکرات اصولی پایبند هستند قائل می‌شد قطعا تولیدات یک سری آثار بی‌کیفیت کنترل و از میان می‌رفت. ولی همین‌طور که این روند ادامه داده و محدود به چند تن از افراد یا ناکاربلد آماتور و یا افرادی که سال‌ها و سال‌ها از طریق تلویزیون ارتزاق کردند و آنجا را ارثیه خود می‌دانند به همین صورت تلویزیون مخاطبان خود را از دست خواهد داد. و مردم به دنبال هنر موسیقی در فضای مجازی و شبکه‌های برون مرزی خواهند بود.

مکرم در پایان با تاکید بر اینکه تلویزیون باید از افراد جوان و مستعد و معتقد به اصول انسانی استفاده کرده و بتواند مردم را به سوی خود بازگرداند گفت: مادامی‌که در برنامه‌های پرمخاطب کارشناس منچ و مارپله به عنوان مهمان ویژه دعوت می‌شود برای ما ترانه‌سرایان و کارشناسان موسیقی جایی وجود ندارد. نمی‌خواهند که بمانیم و کار کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید