شناسایی ۳۹ نقطه آسیب‌زا در حوزه انسداد مسیل‌ها در تهران

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۴۶
    کد خبر :537589

استاندار تهران گفت: ۳۹ نقطه آسیب‌زا در حوزه انسداد مسیل‌ها در سطح استان تهران شناسایی شده و در حال حاضر رفع این انسداد و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است.

انوشیروان محسنی پندپی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید اداره هواشناسی استان تهران اظهار کرد: سازمان هواشناسی کشور به دلیل پیش‌بینی‌های دقیق و کارشناسی در جریان سیل اخیر سبب شد تا شاهد کاهش بودجه آسیب‌ها و تلفات در استان‌های مختلف باشیم.

وی با بیان اینکه به همین دلیل این سازمان بستری از اعتماد و اطمینان را در کشور فراهم کرده است، تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها اقدامات خود را با داده‌ها و پیش‌بینی‌های این سازمان در حوزه‌های گوناگون هماهنگ می‌کنند.

استاندار تهران ادامه داد: در جریان بارش‌های اخیر در استان تهران پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان، هشدارهای به‌موقعی را بر اساس رصد داده‌های خود اعلام کرد و همین امر سبب شد تا با تجهیز دستگاه‌های مختلف نسبت به مواجهه با سیلاب اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا،وی در ادامه این مراسم اظهار کرد: هواشناسی علم جدیدی است که در حوزه‌ها و ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و توسعه پایدار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تنها مشکل ما در بارش‌های اخیر کشور این بود که امکان پایش ساعت و مدت بارش‌ها در یک بازه زمانی مشخص را نداشتیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، استاندار تهران در پایان گفت: از زمان اعلام آماده‌باش در ۵ فروردین ماه امسال، اداره کل هواشناسی استان تهران از جمله دستگاه‌هایی بود که با حضور فعالانه و ارائه داده‌های دقیق، بستری را فراهم کرد که بتوانیم نسبت به مقابله با بحران ورود به‌هنگام داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید