پیگیری محیط زیست برای اجرایی شدن طرح «کهاب»

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۴۷
    کد خبر :534594

سرپرست هوا و تغییر اقلیم با توضیح درباره اجرایی شدن طرح «کهاب» از سال ۸۷ گفت: طرح کهاب با هدف کاهش،هدایت ،انتقال وبازیافت بخارات بنزین از سال ۸۷ تاکنون براساس مصوبات متعدد هیات محترم وزیران توسط وزارت نفت اجرا شده و تحت پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست بوده است .

محمد مهدی میرزایی قمی درباره طرح « کهاب» گفته است : این طرح می‌بایست در انبارهای نفت، جایگاه‌های بنزین همچنین نفتکش‌ها انجام پذیرد. اجرای طرح کهاب در جایگاه‌های بنزین در دو بخش انجام می پذیرد که بخش اول «Stage I» مربوط به کنترل و بازیافت بخارات بنزین در محل مخازن سوخت و بخش دوم « Stage II » مربوط به کنترل و بازیافت بخارات بنزین درمحل است.

وی با اشاره به تاثیرات مخرب بخارات بنزین بر محیط زیست و افراد تشریح کرد : بخارات بنزین شامل ترکیبات مختلف از VOCs است که می‌توانند علاوه بر آثار زیست محیطی بر سلامت کارکنان جایگاه‌های بنزین و انبارهای نفت ( در وهله نخست )، مراجعان به جایگاه‌ها، ساکنان مناطق همجوار جایگاه‌ها و انبارهای نفت تاثیرات سوء داشته باشد.

به گزارش ایسنا میرزایی قمی افزود: ازجمله این ترکیبات چهار ترکیبBTEX است که سرطانزایی بنزن کاملاً به اثبات رسیده است . لذا به منظورپیگیری و نظارت هر چه دقیق‌تر برموضوع از حیث چالش‌های موجود، علل تاخیردر اجرا و تکمیل طرح کهاب و … سازمان محیط زیست علاوه بر انجام مکاتبات متعدد با وزارت نفت و سایردستگاههای مرتبط نسبت به تشکیل کارگروه با عضویت دستگاه‌های مرتبط با موضوع اقدام و مراتب تکمیل طرح را به صورت مکرر پیگیری می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی و پیگیری بایسته توسط وزارت نفت و همکاری جایگاه‌داران همچنین سایردست اندرکاران موضوع بتوان گامی در جهت جلوگیری از انتشارمواد آلی فرار به محیط زیست برداشته وضمن تاثیرگذاری مثبت بر سلامت محیط زیست و شهروندان موضوع صرفه جویی در مصرف سوخت نیز محقق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید